Weer terug naar huis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Weer terug naar huis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Weer terug naar huis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

13 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

10/10
Vandaag was het “Weer terug naar huis dag”voor Esther. De dagen waren voor ons omgevlogen. Het is wel gek wij gaan nu samen verder vakantie vieren en Esther aan het werk.
Ach, er moet er 1 van de familie het geld binnen brengen.
De reis verliep voorspoedig. Na goed 4 uur waren we in Boca, daar alles wat ik getikt had over kunnen zetten en toen weer naar huis. Het was een afscheid voor niet zo’n lange tijd. We denken elkaar zoiezo 1x in de laatste week te zien. Het hangt allemaal van Esther’s rooster af.
Bij Esther is het veel warmer dan bij ons, het scheelt zo’n 10 gr.C En het is veel vochtiger. Verder is het er veel drukker en groter.
De 1e Hummer was bijzonder, maar ongelooflijk hoeveel we er al hebben gezien. Zelfs van die extra lange!!!!!!
Dat zelfde geldt voor de Limosine. En dan veel grote chique merken die we nu ineens in het echie zien. Lincoln, Buick, Rover.
Ja en dan is hier iedereen in de stress over de benzineprijs,we betalen $3.30 voor 1 gallon (dat is 3,79 liter) Maar ja met een Rolls loopt dat lekker op. Vandaar dat de pompen extra maatregelen nemen tegen diefstal. Je meldt je bij de kassier die bekijkt je creditcard, controleert de gegevens met je pas. Jij geeft je pompnummer door, creditcard wordt in een houder bij je pompnummer gezet. Jij gaat tanken,klaar, naar de kassier, betalen en je krijgt je kaart terug.
De eerste keer is het raar en nu weten we niet beter.
Er zijn hele grote tankstations, die liggen links van de rijbaan, dus van 2 kanten bereikbaar. Met apart daarvan een overdekt restaurant gebeuren. Voor een lekkere Starbucks coffee of een stuk pizza,ijsje of hamburger. En dan het nodige om mee te nemen.
Wij waren er vandaag rond 19.00 en zijn naar de Burger King geweest. En wat hebben wij gegeten…. een Whopper jr. haha voor ons groot zat en zo’n beker limo krijgen we niet op. hahaha Maar als je dan ziet hoe druk het is en wat er door heen gaat!
Daarna verder naar huis zo rond 19.30 is het donker. Alle verlichting staat volop aan,dat is zo mooi al die reclameborden en winkels verlicht.Ik heb het idee dat alles mag op dat gebied, als je maar opvalt.
Het is net een groot feest.
We hebben ook gezien dat, dat niet voor iedereen is. Op een weg 6 banen heen en 6 banen terug plus 2x2 vluchtstroken.Daar haalden we een hele oude vrachtwagen in. Er lag tuinafval in de openbak en daarbovenop stonden 5 zwarte mannen de zooi vast te houden en zichzelf. Afschuwelijk! Maar het zal wel zo geweest zijn, van dit werk of geen werk.
Verder is iedereen superaardig. HHHiiiiiiii ,can I help you? Als je maar even op je plattegrond kijkt of bedenkelijk kijkt.
Het kaartje bij de toll wordt gegeven met een vriendelijke lach en have a nice day, alsof je de eerste bent die ze vandaag zien.
Morgen gaan wij verder naar Bradenton voor 4 dagen.Dat ligt aan de west kust en is hier 2 uur rijden vandaan.
Jullie horen wel weer, have a nice day!

• 13 Oktober 2008 - 06:19

Hoi Joke En Piet:

Hoi, wat super om weer te lezen hoe jullie het hebben. ik geniet helemaal mee. Ook de foto's zijn super leuk. Kijk uit naar jullie volgende bericht. Have a nice time over there in the States.
    groetjes Carla

• 13 Oktober 2008 - 09:11

Tineke:

"het is weer fantastisch"'ja,er zijn nog aardige mensen die zeggen have a nice day,en al die lekkere dingen daar krijg ik toch wel trek van!groetjes en geniet er maar van.