De Keys - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu De Keys - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

De Keys

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

28 Oktober 2008 | Verenigde Staten, New York

Zaterdag 25/10 vertrokken we met stralend weer vanuit Miami, naar ons nieuwe adres in Key Largo. Onderweg zouden we via Florida City naar Flamingo rijden.
Miami was prachtig toen we er uit reden. Die Skyeline !!!Geweldig!!! En dan al die wegen over en onder elkaar, ik vond het prachtig. Piet ook, maar die vond het ook wel lekker toen het weer wat rustiger werd.
Bij Florida City vonden we al snel de goeie weg. We kwamen langs een knots van een gevangenis. Net kwamen er moeders met kinderen naar buiten. Zielig hoor!
We kwamen eerst bij een informatiecentrum. Er was een hele mooie film over het ecosysteem van de Everglades.
En toen met alle informatie het park in. Ik vond dit een veel mooier gebied dan de vorige keer. Er zijn veel grassen en je kan veel verder wegkijken.
Bij de eerste trail zijn we gaan wandelen, dit was een hoog pad op palen.(gelukkig) En ja hoor, weer alligators en we zagen schildpadden zwemmen en veel vissen.
Omdat ik het allemaal toch niet zo geweldig vond, zijn we doorgereden naar het eindpunt, Flamingo. Komen we daar bij een camping, zonder licht ,met koepeltentjes. Bbbrrr, ik moet er niet aan denken. Maar het was er heel mooi en heel warm, de vochtigheidsgraad was heel hoog. Piet vond het indrukwekkend en mooi. Geef mij Miami maar.
Na wat rondgekeken te hebben gingen we richting Key Largo.
De omgeving werd steeds armer en rommeliger. Er waren geen huizen met zwembad en kooi. Maar veel stacaravans hutje bij mudje. Af en toe wat huizen op palen. Ik kreeg toch wel iets van: waar komen we nu terecht? In een leuk park, met een portier, die de slagboom met een touw optrekt en flats van 4 hoog.
We hebben hier een mooi appartement met uitzicht op zee. Helaas, er komt ’s morgens niemand opruimen,haha.
We hadden niets meer te eten of drinken, dus eerst de boodschappen. We reden een straat verkeerd, en je wil niet weten hoe arm ze daar waren. Dan hebben ze b.v. wel een schildpaddenkliniek, maar armen en zieken, pech gehad. Lag er toch een super de luxe winkelcentrum verscholen. Gelukkig!
Zondag 26/10
Vandaag zijn we naar Key West gereden. De rit was prachtig. Tot 1912 was dit eiland alleen met de boot bereikbaar. Vanaf 1912 met de trein. Onvoorstelbaar nog geen 100 jaar.
De Key’s bestaan uit zo’n 800 eilanden waarvan 20 op rij door 43!! bruggen verbonden. Het water is het ene moment diep blauw en dan weer groen. Sommige eilanden bestaan alleen uit de weg en een strook groen. (waar ik een soort leguaan zag) Ook 2 manatee’s gezien.Net zwemmende eilandjes. En dode wasbeertjes. Jammer!
Dan weer, heel veel bedrijven met mooie huizen langs de weg. En eindelijk Key West. Ik stel me zo de Antillen voor. Vrolijk, kleurig en mooi. Hier heb ik voor het eerst een man in string gezien. Hahaha Beter laat dan nooit. We zijn naar het meest zuidelijke punt gewandeld, kwamen langs het huis van Hemmingway en zijn stamkroeg.
Al met al een leuke tocht.
Morgen vertrekken we naar Deerfield Beach. Dat is 19 km bij Esther vandaan. Morgen komt ze met Natalie naar ons toe. We hebben er allemaal veel zin in. Een dinsdag gaan we naar de club. Wij willen dat deftige gedoe weleens zien.
En dan gaat het wel heel hard, maar dat wil ik nog even niet weten.
Groetjes Piet en Joke

P.S. Corry en Piet, goeie reis en veel plezier! We zullen goed op Erik passen, hahaha.

• 28 Oktober 2008 - 21:22

Jolanda:

Hoi Piet en Joke,
    Heel veel plezier de laatste paar dagen samen met Esther! Geniet ervan voor je het weet ben je weer thuis en kun je je winterjas aan. P.s. maak je geen illusies over de voortgang van de renovatie van de Weteringsingel. Er is nog geen tegel uit jullie pad versjouwd en nog geen schep zand uitgegraven. Tot snel!
    Groetjes, de Zorkootjes.

• 29 Oktober 2008 - 07:23

Carlac:

Hoi Piet en Joke, wat een leuke trip hebben jullie gemaakt. Ook de foto's vind ik super. Geniet ervan dat jullie nog even bijelkaar zijn, voordat je het weet ben je weer terug in dit koude kikkerlandje.(moet je je auto krabben)hahaha
    Geniet dus ook nog even van het heerlijke weer daar.groetjes Carla

• 30 Oktober 2008 - 07:55

Lia V:

Hoi alledrie wat zien jullie er gebruind uit en wat hebben jullie veel indrukken te verwerken hier is het fris maar wel lekker en hoe gaat het met je blaren???liefs van ons allen