Verrassing! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Verrassing! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Verrassing!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

10 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hadden een tijdje geen internet,dus nu een paar dagen in een klap. Groetjes van ons alle drie Joke
6/10
VERRASSING!!!!
Vanmorgen vertrokken we naar Cape Canaveral, zo’n 1 1/2u rijden.
Net toen we wilden vertrekken een smsje van Esther,direct bellen als je dit leest. Nou wij bellen. Ik ben vandaag en morgen al vrij, dus jullie kunnen mij komen halen.Flexibel als wij zijn hahaha, gelijk de route omgezet en wij naar Boca Raton.Het was een tocht van 4 uur en dat helemaal zonder file. Eerst een heel stuk door Orlando , de Florida’s Turnpike op en daarna bij Fort Pierce de 95 richting Miami.De 95 is 12banen breed en het loopt allemaal heel soepel.Bij Boca Raton eraf en toen waren we er bijna. We werden op het verkeerde been gezet omdat er al direct een terrein Broken Sound was.Helaas alleen voor Members.Al met al snappen we nog niet wat er allemaal bij de club hoort. Een paar keer de hoek om en we stonden voor Mizner-Court.De portier wilde van alles weten en toen weer verder. Eindelijk no 1401, Ja hoor daar was ze!!!!!!!!! Heerlijk om haar weer te zien en vast te houden. Het rare is ook,alsof het gisteren was.En bruin dat de dames zijn, want Natalie was er natuurlijk ook.Op het eerste gezicht vieren ze goed vakantie,ze zien er stralend uit. Ze hebben een prachtig appartement, groter dan ik me had voorgesteld.Met alles erop en eraan. Ondertussen was Karim ook wakker van ons geklets.Ook hij ziet er goed uit en heeft het erg naar zijn zin.En die heeft samen met Mark een kamer…eigenlijk een
appartement op zich.
We kregen een rondleiding over het complex, echt mooi om te wonen.Het was er veel warmer en vochtiger dan bij ons.Ik kan me nu voorstellen dat ze geen uur naar het strand willen fietsen.Alles plakt in een mum van tijd.
Na een heerlijke lunch gingen we weer richting huis.In de volgende 4u raakten we aardig bijgepraat.Onderweg kregen we de eerste regenbuien,volgens Esther was dit niks.
Thuis hebben we nog flink verder gepraat en af en toe zijn we weer stil.
7/10
Ik was erg moe en had slecht geslapen.Piet en Esther zijn samen naar Magic Kingdom gegaan.Dit is het sprookjespark van Disney.Het was heel rustig, dus geen wachttijden.Ze zijn bijna overal een paar keer in geweest en hebben het reuze leuk gehad.
Ik ben lekker lui geweest. Gezwommen en toen het pijpenstelen begon te regenen heerlijk in bad.Ik weet nu ook hoe hard het hier kan regenen, gewoon plenzen.In 1 minuut heb je geen droge draad meer aan.
Het enige wat ik hier mis, is dat ik niet zomaar kan wandelen.In onze woonwijk wel een rondje, maar niet verder.Alle verbindingen naar andere wijken lopen via de snelweg.In mijn idee erg raar en lastig.
Bij de Publix boodschappen halen is misschien 15 min.lopen, maar ik zou niet weten hoe ik er lopend kan komen.
O.K dit is een luxe probleem.

8/10
Vandaag zijn we heel lui geweest.Lekker gezwommen en gelezen.Vanmorgen kwam de onderhoudsman het zwembad schoonmaken.De tuinman heeft gemaaid,dus alles picobello.
Vanavond hebben we de truc van het vuilnis,een heel verhaal hoe het allemaal moet,maar zonder te scheiden.Lekker makkelijk!Dus dit gaat wel lukken.
Vanavond zijn we getrakteerd op een etentje door Esther.We gingen naar Apple Bee,het is een keten. Een beetje een hut, alles hout heel gezellig. Het eten was heerlijk. Ik had een weight watchers menu.De serveerster waarschuwde dat het erg weinig was.hahahaha Gelukkig had ik nu nog plaats voor een heerlijke choco-triffle.Warme pure chocolade cake met een warme chocosaus en een bol vanille ijs met chocolade.
Echt lekker!
Morgen gaan we naar Seaworld, jullie horen het wel.

9/10
Seaworld.
Vanmorgen om 9.15 zijn we vertrokken naar Seaworld. Ik had een beetje een groot Dolfinarium in mijn hoofd.Dat klopte, maar dan een heeeel groooot Dolfinarium.Via een haventje kwamen we het park binnen.Ook hier is het park op zich al prachtig. Er hangt echt een zuidelijke sfeer,palmbomen in allerlei variaties, huiskamerplanten buiten in de meest felle kleuren. We gingen eerst een plattegrond halen en daarop staan dan ook alle shows van de dag aangegeven.Dat was gelijk de eerste uitdaging, want hoe konden we alles zien?????Na flink puzzelen was het schema klaar.Bij de 2e voorstelling wisten we dit wordt het niet,dus moesten we schrappen.
De 1e show was een Dolfijnen show.Het theater op zich was al erg groot en prachtig.Er was een show met Dolfijnen, maar ook Papegaaien,een Arend en heel veel acrobatiek.
De 2e show was theater,zang en dans afgewisseld met acrobatiek.Het ging over het leven onder water en hoe de mens ermee omgaat.
De 3e show was een piratenschip als decor.Hier speelden de zeehonden en een walrus de hoofdrol.De acteurs speelden met zoveel lol, dat er af en toe opnieuw begonnen moest worden, vanwege de slappe lach.
De 4e show was de show van de Orka’s.Wat zijn dat een mooie beesten! En wat groot!!!Het is ongelooflijk knap wat ze met die beesten kunnen bereiken. En dat was ook het thema van de show.Het werd heel Amerikaans uitgedragen.Als je ergens in gelooft, dan kan het!
Tussendoor zijn we op Wild Artic geweest. Daar leven de pinquins, ijsberen en walrussen. Het was net alsof je op de Noordpool was.Het was er koud, er lag echte sneeuw en het sneeuwde.Bij de pinquins gingen we een lopendeband op en gingen we zo langs de dieren.Konden we even bij komen.
Er was een tunnelaquarium met haaien. Toch fijn dat zo’n tunnel waterdicht is.BBBRRR die grote tanden.
En we hebben aligators en krokodillen gezien.Van die lieve kleine beestjes die lekker lagen te zonnen.
Grote schildpadden en verder was er nog een heleboel waar we niet aan toe kwamen. Zoals een reuze achtbaan, een reuze splash,waterfietsen en veel winkels en restaurants.
Het is gek maar op een gegeven moment past het niet meer in je hoofd. Is alles gewoon vol.
We hadden prachtig warm weer en waren blij met een buitje.
Dit was alweer onze laatste dag met z’n drietjes.We hebben er alle drie van genoten.En het was heerlijk 2 dagen extra.
Morgen gaan we Esther naar Boca Raton brengen. En dan zien we haar waarschijnlijk aan het eind van de vakantie nog een keer.

  • 10 Oktober 2008 - 19:52

    Tineke:

    zeker een verrassing lekker 2 dagen extra genieten,fijn weer met z'n drieen,gezellie hé!heerlijk al die belevenissen die jullie meemaken en doen.Joke je kan wel een boek gaan schrijven met al die mooie verhalen!hihi.family snip héél véél plezier en gezelligheid saampjes,en groetjes

  • 11 Oktober 2008 - 08:53

    Carla (geervliet):

    Hoi Joke, Piet en Esther
    Wat fijn dat Esther 2 extra dagen vrij had. Ik kan me indenken dat je hoofd er van vol raakt. Als ik het zo lees, heb ik al zoiets, dat moet je met je rolschaatsen aan doen. Maar wel geweldig. Ik wens jullie nog heel veel fijne dagen. groetjes Carla

  • 11 Oktober 2008 - 11:12

    Lia:

    Hoi joke en piet,jullie genieten wel ook leuk dat Esther twee dagen meer vrij had en ik kan me zo voorstellen dat je hoofd vol raakt van al dat moois en volgens mij ook de ruimte liefs Lia

  • 12 Oktober 2008 - 00:22

    Majid&Samira:

    Wat leuk dat jullie je meid weer zien, en wat een genot. geniet lekker van je vakantie en we blijven volgen.

  • 12 Oktober 2008 - 00:22

    Majid&Samira:

    Wat leuk dat jullie je meid weer zien, en wat een genot. geniet lekker van je vakantie en we blijven volgen.

  • 12 Oktober 2008 - 09:05

    Corry Verwaal:

    Hoi Piet en Joke,
    We volgen jullie op de voet. Wat heerlijk dat jullie Esther wat langer konden zien! Geniet nog maar lekker van alles en we lezen wel weer wat jullie allemaal zien!
    Groetjes,
    Piet en Corry

  • 12 Oktober 2008 - 09:29

    Ad En Lia:

    Hallo luitjes,
    Dat was zeker een verrassing, dat je Esther eerder kon zien, hé. Fijn dat het zo goed met haar gaat. Een hele geruststelling voor jullie natuurlijk. Geniet er nog lekker van met zijn drietjes. groetjes uit Rhoon

  • 12 Oktober 2008 - 18:31

    Loes:

    Hoi Joke en Piet
    Fijn dat jullie wat extra tijd met elkaar konden doorbrengen. nog een hele fijne tijd daar.

  • 12 Oktober 2008 - 20:16

    Mieke@Rijgers.nl:

    Hoi Joke en Piet ,
    Nou dat kan niet lang genoeg duren he , jullie dochter bij je ? Gezellig hoor , ik zou wel eens om het hoekje willen kijken !! Geniet er maar lekker van ...
    groet uit Rotterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke en Piet

Wij zijn Piet en Joke en gaan op vakantie.

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 22978

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 23 September 2014

Athene en de Cycladen

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Van San Francisco naar Las Vegas

06 September 2012 - 20 September 2012

Hallo China

01 Oktober 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: