Bradenton - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Bradenton - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Bradenton

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

13 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Bradenton

11/10 Bradenton

Vanmorgen vertrokken uit onze villa. Een ding was zeker zo luxe kregen we het niet meer. Voor wie denkt hebben ze de hoofdprijs gewonnen? Nee, helaas! Maar het huis was goedkoper dan een nachtje camping in Italie.
We vertrokken zo rond 10.00u., met grijs somber warm weer. We reden via de I 4 richting Tampa. Als je de 4 ziet staan is de keuze alleen nog east of west. Wij gingen naar west.
Eigenlijk is het dan je tijd uitzitten. Als maar rechtdoor. Langzaam veranderde het landschap. Eerst veel industrie en toen werd het steeds landelijker, we zagen sinaasappelplantages en zelfs koeien!! Ook veel van die huizenparken, waar wij net vanaf kwamen. En er is een nieuwbouw in de maak… Ongelooflijk!!! Ze rekenen op jullie allemaal! En de zon brak weer door met een stralende blauwe lucht.
Langzamerhand zagen we steeds meer water en werd het weer veel drukker op de weg. Bij Tampa gingen we via St. Petersburg naar Bradenton. We reden langs heel arme gebieden. Gammele stacaravans op een kluitje met heel veel schroot erom heen. De sfeer is ook echt zuidelijk het ziet er allemaal heel relaxt uit. En veel palmbomen. Toen we dachten,”Waar komen we nu toch in hemelsnaam terecht?”gingen we 2 keer de hoek om en waren we bij Shorewalk. Het lijkt erg veel op Mizner Court waar Esther woont. Het is wat minder deftig en ze hebben geen portier. Maar wel een bordje: Do not feed the ducks or alligators.
Gelukkig hebben we een appartement op de 1e verdieping, ik moet er niet aandenken een alligator voor de deur!!!
Ook staat erop het terrein een grapefruitboom.
Het is weer een prachtig en leuk ingericht huis. Het heeft binnen een zuidelijke sfeer. En is ruim genoeg voor 4 volwassenen.
In de loop van de middag zijn we naar het clubgebouw geweest. Hahaha. We werden ontvangen door 2 voluntiers. Die zijn in onze beleving altijd flink grijs en hebben er zin in. Nadat we verteld hadden, waar we vandaan kwamen en hoe great the States zijn, kregen we alle informatie die we wilden. Met een stapel folders en een gevoel van nieuwe vrienden gingen we naar huis. Van Wendy hadden we al gehoord (onze buuf) dat we bij Miller’s Dutch Kitch’n (zie internet)moesten gaan eten, de dames zeiden het ook, dus we gingen. Hahaha Nou dat was geen opoffering. Alles wordt er naar oud recept gemaakt. Alles wordt ook zelf bereid. Het brood was heerlijk, iets tussen brood en cake in. Ik had ham met een honing/annanassaus. Delicious!!!!! Daarbij een aardappelsalade, om je vingers bij op te eten, en mais.
Piet had een runderlapje met een heerlijk sausje en verse patat en boontjes. Een dessert hebben we vriendelijk afgeslagen en morgen eten we alleen droog brood. Anders hebben we terug een dubbele vliegtuigstoel nodig. Met ieder een jus d’orange erbij, betaalden we $ 28. Eigenlijk kan ik er niet voor koken. En voor wie denkt; hu jus? De Amish zijn erg gelovig en schenken geen alcohol. Geen geloof voor ons hahaha
Er is ook nog een prachtige winkel bij. Veel handwerk in Amish style. Er is al volop kerstversiering, echt heel leuk. En prachtige wandkleden en kussens en oh ja serviezen!
Oh ja, de serveersters waren dik 60+ en liepen op lekker degelijke sportschoenen met witte sokken. Heerlijk, echt wat voor mij. (Ik durfde het alleen in de parken)
Morgen hebben we nog geen vast plan jullie horen wel weer.

• 13 Oktober 2008 - 06:46

Carla(geervliet):

Hoi, weer iets om op het internet op te zoeken. Wat een leuke dingen maken jullie mee. groetjes Carla

• 13 Oktober 2008 - 16:50

Carla H:

ik krijg het bijna niet bijgelezen!Lijkt me erg leuk bij de Amish, hele andere soort mensen,fijn dat het weer een mooi huis is! groetjes