Animal Kingdom en een beetje Epcot - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Animal Kingdom en een beetje Epcot - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Animal Kingdom en een beetje Epcot

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

06 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

s Morgens om 8.45 vertrokken wij richting Animal Kingdom.Tegen 9.30 waren wij er, zeker niet als een van de eerste.Overal mannetjes in gele korte broek met geel wit gestreept overhemd en gele pet.Zij wezen ons de weg op het grote parkeerterrein.Nou in 2 vakken schuinparkeren is er niet bij.Na ons parkeervaknummer en kenteken opgeschreven te hebben gingen we op pad.
We reden met een treintje naar de kassa's.Daar stonden we te kijken wat we zouden bestellen. Kwam er een meisje naar ons toe: een heel verhaal zij werkt bij Disney en iets over kaartjes en wij begrepen er geen hout van."Loop nou maar met mij mee het is goed"Nou wij mee, wat bleek nou, zij had gratis tickets die ze weg mocht geven en daar kregen wij er 2 van. Ze waren ook nog aangevuld met een hopper, dus we konden heel de dag park in park uit.
Wij waren helemaal beduust, dat snap je zeker wel.
En toen gingen we. Als eerste naar Afrika.Met een open jeep op Safari in de Kilimanjaro.
Nu moet ik even vertellen, dat ik niet door had dat ik naar een dierentuin ging. Disney is bij mij poppen en alles nagemaakt.Daar was ik dus snel achter.Piet bleef lachen als hij weer een wildbeest zag en kon niet nalaten te vertellen dat ie echt is.
De jeep reed over heel slechte wegen door overstroomde rivierbeddingen, over gammele bruggen.Gelukkig kwamen we door onze goede chauffeur veilig aan de overkant, met af en toe slippende wielen en gevaar voor ons leven.Ondertussen zagen we: nijlpaarden,neushoorns,olifanten met jongen,giraffen met jong,die zo voor ons overstaken,een leeuw die een potje begon te brullen,tijgers, apen heel veel soorten vogels,waaronder pelikanen,waar ik altijd mee geplaagd word.(ooit zei ik niet te begrijpen hoe ze na de winter weer in Blijdorp kwamen)Ook allerlei soorten herten en runderen.
Ondertussen werd ons ook verteld hoe slecht de mens met de dieren omgaat. Er waren stropers in het gebied en we zagen het kamp ,een jonge olifant in een vrachtwagen een stapel ivoor enz.
Hierna gingen we met de wildlife express. Een oud afrikaans station zo mooi nagemaakt,een prachtige trein met koffers op het dak. Toen we vertrokken zwaaide de perronchef ons uit.Helemaal voor het echie.We reden door het oerwoud en zagen weer veel wilde beesten. We hebben een educatief centrum bezocht over voeding, voortplanting en gezondheid van de dieren we hebben even bij een operatie gekeken,maar dat vonden we beide eng.
We zagen ook een prachtige uil uit Z-Amerika. In plaats van veren leek het wel of hij donzen haren had.Donkerbruin met beige en een paar ogen....bbbrrr die keken zo door me heen.
Daarna weer met de trein terug.Natuurlijk werden we welkom geheten alsof we een hele expeditie achter de rug hadden.
Verder hebben we door Afrika gewandeld en veel mooie dingen gezien.

Op Discovery Island zijn we naar de 3d film "It s Tough to be a Bug"geweest.Zo leuk.Je hebt het gevoel dat je echt wat naar je hoofd gegooid krijgt en de natte spetters vliegen in het rond als er een insect niest.hahaha Aan het eind krijg je een zetje onder je kont want je moet de zaal uit.hahaha

Toen naar Azie.Helemaal geweldig!!!!!Alles helemaal Aziaatisch. Het rook heerlijk naar gekruid eten en overal aziaten om je te helpen.
Het was de bedoeling dat we de Mount Everest opgingen,maar toen we dat een beetje bekeken hadden,was dat niets voor ons.Wij hebben de wandelingen en niet "enge" dingen gedaan.

's Middags zijn we naar een show van de Lion King geweest.Het duurde zo'n 1/2 uur, maar was zo mooi!!!!!we keken onze ogen uit en het zingen was geweldig.

Ook was er een prachtige vogelshow met een heel grote adelaar.

Aan het eind van de middag was de parade.Helemaal leuk! Ik vind het erg knap, dat iedereen zo enthousiast doet,ik word er helemaal blij van.
Toen onze auto weer terug vinden. Ik was blij dat ik het opgeschreven had.
Weer met het treintje mee en ja hoor onze auto gevonden.
Dat vergeet ik helemaal, het park op zich is al de moeite waard als park.Zo mooi!

Toen naar Epcot zo'n 10km verderop.Weer hetzelfde verhaal parkeren, opschrijven, treintje.Bij de ingang werden we nog meer gecontroleerd er moest zelfs een vingerafdruk gemaakt worden.Maar ook hier kwamen we er weer door heen.
Het is een totaal ander park,veel techniek en een heel andere sfeer.
Piet is gaan racen in Test Track,gelukkig is hij koelbloedig en handelde goed op het juiste moment.Hij vond het erg leuk.
verder hebben we hier gevaren en gewandeld en iets gegeten.We waren al moe en het overweldigde ons helemaal.We gingen speciaal voor het vuurwerk.Dat wordt op het meer afgestoken op muziek met een lasershow. Zo mooi en zo romantisch.
Al met al was het een geweldige dag.

Vandaag zijn we lekker lui geweest. Een beetje gezwommen en even naar de Wall Mart. Daar kom ik niet over uitgepraat, dus begin ik er niet aan. Maar ze hebben veel lekkere dingen hahaha En hele planken vol Halloween spullen.

  • 06 Oktober 2008 - 06:23

    Carla (Geervliet):

    Hoi Joke en Piet
    Wat geweldig om jullie belevenissen te lezen. Ik geniet helemaal mee.In de herfstvakantie wil ik alles van je horen over Wal Mart.
    groetjes Carla

  • 06 Oktober 2008 - 08:57

    Coby:

    Geweldig om jullie belevenissen te volgen, ik geniet mee, groetjes Coby

  • 06 Oktober 2008 - 11:02

    Mieke@ruijgers.nl:

    Wat een hartstikke leuk verslag !!! In sommige dingen zie ik je helemaal staan Joke.
    ha ha . groetjes van ons allen..

  • 06 Oktober 2008 - 14:30

    Tineke:

    het is net national geographic(tv zender) als ik je verslag over al die wilde dieren leest, echt mooi wat jullie allemaal zien en meemaken,en een luie dag tussen door lijk mij wel nodig haha,groetjes

  • 06 Oktober 2008 - 15:42

    Carla H:

    allemaal op 1 dag? erg leuk om te lezen , ben benieuwd naar morgen! groetjes!

  • 06 Oktober 2008 - 16:34

    Lia M:

    Hoi Joke en Piet,
    Jeetje jullie doen meerdere werelddelen aan in deze vakantie. Klinkt geweldig en Joke ik zou ook gedacht hebben dat het nep was hoor!
    Esther komt denk ik bijna, veel plezier en groetjes Lia

  • 06 Oktober 2008 - 18:01

    Marie-anne:

    Leuk hoor jullie verhaal te lezen. geniet er maar fijn van.
    Van hier verder geen bijzonder nieuws,
    groetjes marie-anne

  • 07 Oktober 2008 - 09:41

    Lia Verschuuren:

    Hoi Joke en Piet, wat leuk om het allemaal te lezen wat jullie zien en doen en dat is veel geweldig dat de dieren echt zijn Jook, hier is het herfst dus jullie missen niks groeten van ons allemaal liefs Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke en Piet

Wij zijn Piet en Joke en gaan op vakantie.

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 22872

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 23 September 2014

Athene en de Cycladen

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Van San Francisco naar Las Vegas

06 September 2012 - 20 September 2012

Hallo China

01 Oktober 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: