Edison en Ford en Dolfijnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Edison en Ford en Dolfijnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Edison en Ford en Dolfijnen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

22 Oktober 2008 | Verenigde Staten, New York

Gisteren(maandag) zijn we naar het museum van Edison en Ford geweest.Het is 45 min rijden hier vandaan en ligt in Fort Myers.Ik had geen idee dat Edison zoveel uitvindingen had gedaan. Zoiezo 1000!!geregistreerde patenten.Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er van kan vertellen. Thomas Edison ging er van uit dat alles wat gedaan moest worden, makkelijker of sneller moest gaan. Nou, dan is alles een uitdaging.Het verhaal gaat dat de uitvinder aanbood de stad gratis electrisch te verlichten, maar dat werd ten strengste verboden, omdat de koeien dan van slag zouden raken.Ook ontwierp hij een stemachine voor het congres. Hij moest beloven zich nooit meer met zoiets nutteloos bezig te houden. Met Henry Ford en Havey Firestone zette hij zich in om in amerika rubber te produceren. Hij onderzocht 17.000 planten en constateerde dat guldenroede de beste plant voor de productie was. Dit laboratorium is nog helemaal intact.
Ook de woonhuizen van de Edisons en de Fords zijn nog steeds erg mooi. Hij had ook een uitvinding met cement gedaan en maakte een van de eerste partikulieren zwembaden.Nu is er bijna, huis aan huis een zwembad. de tuin er om heen is een prachtig park. Met heel veel verschillende soorten bomen. Er ligt ook een pier, die werd gebruikt als aanlegsteiger voor alle materialen.
Het was echt heel bijzonder om in de geschiedenis van de electriciteit en zoveel meer te lopen.Hij ontwierp ook de 1e broodrooster en strijk-en wafelijzer.Maar ook houten kinderstoelen.

Vandaag zijn we super lui geweest, heerlijk aan het strand gezeten. Alleen aan het ontbijt wat bijzonders.We zagen 3 dolfijnen langs de kust spelen. Echt heel mooi en zo dicht bij.
Groetjes en tot de volgende keer

• 22 Oktober 2008 - 06:41

Carla H:

Leuke foto's en verhaal weer,had ie nou maar van dat strijkijzer afgebleven.. groetjes

• 22 Oktober 2008 - 10:49

Mieke@ruijgers .nl:

Meid ,meid , jullie doen toch veel informatie op zeg , het is mooi dat je haast iedere dag wat vertel Joke . Ik vind het niet gek dat je rust pauzes inlast .
    Ennuh , Piet ( leuke foto ha ha )
    Je bent niets verandert , en Joke helemaal niet ...
    Nou genieten jullie maar lekker verder hoor !!!
    groetjes van ons allen ...

• 22 Oktober 2008 - 11:58

Carla (Geervliet):

Leuk verhaal, en mooie foto's. Toch wel bijzonder dat je bij je ontbijt dolfijnen zie. Het lijkt me heerlijk. Ik ben het met je zus roerend eens, was hij maar van dat strijkijzer afgebleven, hahaha groetjes

• 22 Oktober 2008 - 13:21

Coby:

Ik heb weer genoten van jullie verhaal. Geniet nog maar even want voor je het weet is het 1 november, groetjes

• 22 Oktober 2008 - 16:47

Tineke:

mooi hé,zit je lekker aan een broodje, komen er dolfijnen voorbij zwemmen.leuk autootje!net iets voor jou,joke,(grapje)tot de volgende keer groetjes

• 22 Oktober 2008 - 19:19

Corry:

Hoi,
    Het is echt genieten die verhalen van jullie. Je bent je roeping mis gelopen Joke.... schrijfster?

Groetjes van ons allemaal

• 22 Oktober 2008 - 19:56

Daniel:

Hoi Joke, droevig nieuws. Er lag vanavond een vogel met z'n pootjes omhoog! We willen hem begraven maar laat even weten hoe hij/zij heet dan kan dat op het grafsteentje. (het is die ene zonder wit om z'n oogje) We hebben echt goed voor ze gezorgd maar toch is het gebeurd.(p.s. mama zegt dat Piet heeft gezegd dat we geen nieuwe hoeven te kopen klopt dat ?) doei, Daniel

• 23 Oktober 2008 - 08:50

Ad En Lia:

Hoi luitjes,
    Hebben jullie nog zoveel opslagruimten om alles in je op te nemen. Wat een belevenis, zeg. Maar jullie hebben wel gelijk, als je er bent moet je er ook veel gezien hebben. Tot gauw,
    groetjes.

• 24 Oktober 2008 - 14:46

Marie-Anne:

Dag Joke en Piet,
    Het weekend staat voor de deur en dan kan ik het er eens even van nemen. Daarom nu een groet van mij. Jullie berichten met plezier gelezen en fijn te merken dat jullie er van genieten. Houen zo!
    Van deze zijde geen nieuws. Wel gaat tante Coleta langzaam achteruit hoor. Maar dat begrijpen jullie wel.
    groetjes van Marie-Anne