Fort Meijers Beach - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Fort Meijers Beach - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Fort Meijers Beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

18 Oktober 2008 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer. Ik was er even stil van, maar nu heb ik alles weer op een rijtje.
Woensdag de 15e vertrokken we. Piet had het vuil weggebracht en riep mij. Zat er een otter een vis op de oever van het meer op te eten. Wij er heel voorzichtig heen, we geloofden onze ogen niet.En hij keek fel! Later bij de receptie gevraagd hoe het zat. Ja,het klopte ze hadden er 1 in het meer en ze hadden ook 3 aligators gahad. Blij toe dat we er weggingen.Verder zagen we er ook schildpadden in het wild, flinke vissen en roofvogels die niet zo ver moesten vliegen. Als er gevist werd was dat minimaal 2m. van de kant.
We gingen naar Fort Meijers Beach via de kustweg 41, ongeveer 3u. rijden.
We zagen weer van alles.
Mannen zonder helm, met korte broek en korte mouwen op de motor.
Een coin laundry. Was dit voor het witwassen?
Rijen krantenbakken, waar netjes een muntje in een doorzichtig spaarpotje gaat, voor de krant gepakt wordt.
Recame bord: Pain is not an option!
Of flu shot $21,00
Een xxxLarge Kruidvat met apotheek, heel de week 24u per dag geopend. Met zelfs een drive-in eraan.
Ook is het leuk om op de verkiezigsborden Nederlanse namen te zien. Zoals de Vries, v.d. Berg.
Ook zien we duidelijk Europese steden terug zoals, Naples, Venish en Parish.
Het merendeel is hier 2 talig en die 2e taal is Spaans.
Ook zoiets: wegwerkzaamheden. Groot bord:hier zijn gevangenen aan het werk. Dus iedereen weet hoe het er met die lui voor staat.
Naast ons bij het stoplicht stond een super racewagen! Daarop stond: dat deze wagen van een drugsdealer was geweest en gevorderd door de politie.En de dealer zit vast, dus misdaad loont niet.
In de krant staat ook de naam van de misdadiger voluit, waar die vandaan komt en hoe oud enz.
Ondertussen genoten we volop van het uitzicht. Het werd langzaam aan wat chiquer. Mooie grote huizen, met grote boten en daar tussen arme wijken. Maar het meest is mooi.
Toen kwamen we bij ons appartement hotel. Mooi!!! Ik was helemaal sprakeloos. Wij naar binnen, alleen de hal is al geweldig. Alles heel hoog, licht en ruim en hele leuke grote poezenschilderijen op de wanden. Helaas ons appartement(studio) was nog niet klaar dus kregen we een ander. We kwamen binnen en keken zo, door
de glazenpui van plafond tot op de grond, naar de Golf van Mexico. prachtig! Palmen, wit strand en een rustige zee.Ik ben nog steeds onder de indruk. Het appartement bestaat uit 2 kamers,een slaapkamer(lijkt wel een bruidsuite)en huiskamer met openkeuken. Een een soort balzaal van een badkamer! Ook hier is alles volledig ingericht en als je iets mist dan wordt er voor gezorgd. Nou, wij kunnen niks verzinnen. En dan als klap op de vuurpijl wordt ons bed opgemaakt en het hele huis schoongemaakt iedere dag. Lijkt me wel wat voor thuis!
Beneden is het zwembad, met een mooie fontein, en 2 restaurants. En we kunnen hier heerlijk wandelen en dat hebben we al gedaan. Kleine stukjes, ik heb afschuwelijke blaren van onze vorige wandelig overgehouden. Dus zijn ook super lui geweest. En we hebben hier weer pelikanen!

• 18 Oktober 2008 - 13:37

Lia M:

Jeetje mekreetje wat gaaaf!!!!
    Leuke foto's, het ziet er geweldig uit.
    Fijn dat jullie ook lekker lui kunnen zijn en goed uitrusten, daar is het tenslotte vakantie voor. Als je zo ver van huis bent wil je alles zien en ben je bang iets te zullen missen. Je gaat tenslotte niet volgend jaar weer. Maar zo af en toe lekker niets is ook niet verkeerd.
    Geniet er maar lekker van
    Groetjes Lia

• 18 Oktober 2008 - 18:34

Carla (geervliet):

Jeetje wat fantastisch, lijkt me heerlijk zo aan het strand. Heerlijk dat jij daar zo in een tshirt kan zitten. Dus de temperatuur is er lekker. Heerlijk dat je lekker een beetje lui ben, moet ook kunnen. Nog veel plezier. groetjes Carla

• 18 Oktober 2008 - 18:53

Tineke:

zo ziet paradijs op aarde er dus uit!kan me voorstellen hoe jullie je voelen.wat ziet dat er mooi uit,das wel lekker hé joke,je hoef zelfs je bed niet op te maken en te soppen hihi,gaat maar lekker lui zijn daar heb je tenslootte vakantie voor,groetjes

• 19 Oktober 2008 - 09:03

Hans En Wendy:

Hoi Piet en Joke, wat zijn jullie lekker aan het genieten zeg. Volgens mij is er waar jullie nu zijn ook het huis van Thomas Edison, de uitvinder van de gloeilamp, is erg leuk om heen te gaan, mooie tuin er bij. Veel plezier verder en tot een volgend verhaal!!!
    groetjes uit Perkouw

• 19 Oktober 2008 - 10:27

Corry:

Hoi Joke en Piet,
    We genieten van jullie verhalen en foto's. Ziet er allemaal geweldig uit!
    We blijven jullie volgen!
    Veel plezier nog!
    groetjes,
    Piet en Corry

• 19 Oktober 2008 - 11:36

Lia V:

Hoi Joke en Piet, als ik de foto's bekijk lijkt het op de reclame over het Zwitser levengevoel het straalt rust uit heerlijk af en toe niksen is goed voor je kan me ook voorstellen dat het soms te veel is. ga weer wassen sniksnik veel plezier en tot mails liefs Lia

• 19 Oktober 2008 - 12:27

Mieke@ruijgers.nl:

Wat geweldig allemaal dit te lezen !!!
    Wij genieten op afstand mee.Wanneer zien wij Piet op de foto ???
    groetjes van ons allen ...

• 19 Oktober 2008 - 14:00

Coby:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Ik liep een tijdje achter met lezen maar ik geniet er van. Wij zijn "simpel"naar Sauerland geweest, ook leuk hoor. We hebben er gewandeld en ik had behoorlijk spierpijn. Heel veel plezier nog, groetjes coby

• 19 Oktober 2008 - 15:51

Daniel En India:

Hoi Joke, de groeten van de kippen! Enne... de haan slaapt elke morgen uit, hi,hi.
    Groetjes vanuit Berkenwoude.

• 19 Oktober 2008 - 17:42

Tineke:

Ha meis, het klinkt allemaal wel super zeg!!! Wat een belevenissen.. Heb je groetjes enzo overgebracht bij peter en laura. Operatie goed geslaagd. Zo dan weet je dat weer ff. Groetjes aan Piet en Esther enne......geniet maar lekker!!!!!!!!!