St. Pietersburg - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu St. Pietersburg - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

St. Pietersburg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

15 Oktober 2008 | Verenigde Staten, New York

Gisteren zijn we naar St.Pietersburg geweest.De plaats staat bekend om zijn hoogste aantal zonnige dagen per jaar 361!!!!!!!! Ik vind dat ze daar wel wat van kunnen missen.We reden via de I 75 naar de 19 En dat was een eerste highlight.
We moesten 1 $ betalen om over de brug te mogen. Wij rijden, rijden 2 kanten water, maar om nou te zeggen wat een brug. En ja hoor daar kwam die dan The Sunshine Skyway Bridge.Over de Tampa Bay.Geen idee hoe lang of hoog die was. Alles was gewoon extra large. En een uitzicht! Dat allemaal voor 1$ en dan denk je hoe kunnen ze het ervoor doen.Nou ben ik een fan van de Zwaan, maar dat is dan toch maar een piepkuiken.
Verder is deze stad beroemd om zijn Pier, dus wij daar heen.Lang leve de TomTom, hij brengt ons echt overal, na deze vakantie zal ik er nooit meer lelijk over doen.
We hadden iets ouds verwacht, staat daar een hypermodern gebouw. Het model van een diamant.Er ging vanaf de parkeerplaats een trammetje,maar dat is een travestiet. Een busje verkleed als tram.Het was zo'n 10 min lopen dus dat deden we ook.
Het is een hele mooie plek met uitzicht op de goudkust(chique huizen) de haven en de stad. Echt prachtig! En wat hadden we daar.... Pelikanen in het wild. Het is een bruin soort, bijna net zo mooi als in Blijdorp.
Toen we er zo'n 1 1/2u.rondgelopen hadden zijn we met een bus naar de stad gegaan.
We gingen naar: Florida Holocaust Museum.Dit museum is in het bijzonder een eerbetoon aan Oscar Schindler, van Schindlerslist.Het is heel gek als je dan bij binnenkost een tekst van Anne Frank in het engels leest.En ook bekende plaatsen in Nederland daar genoemd worden.We waren beide erg onder de indruk toen we er weer uitgingen.Het was lekker om weer naar de auto te wandelen, maar raar je ziet bijna geen voetgangers. Daarna met een ommetje via Tampa naar huis.

• 15 Oktober 2008 - 04:31

Esther:

lieve pap en mam,

wat leuk! mam, weet je wel zeker dat de pelikanen niet op trektocht waren :P

• 15 Oktober 2008 - 06:16

Carla (geervliet):

Hoi Joke en Piet
    Dus jullie hadden daar wel mooi weer dan? Neem dat zonnetje maar mee naar Nederland.
    groetjes Carla

• 15 Oktober 2008 - 07:48

Lia V:

Hoi Joke en Piet, een beetje laat met mijn reaktie maar de computer was defect maar wat is het leuk om alles te lezen wat jullie meemaken het is toch wel een bijzonder land en ook apart dat er bijna geen lopende mensen zijn dus jullie vallen wel op veel plezier en tot mails, liefs Lia