Miami South Beach - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Miami South Beach - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Miami South Beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

25 Oktober 2008 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen zijn we met de shutlle van het hotel naar Miami South Beach gebracht. We gingen daar naar het Art Deco District. Het was een klein half uurtje rijden. Alleen de rit was alweer leuk. Schitterende huizen, met knotsen van yachten.En de boulevards met prachtige hotels en kantoren.
Daar aangekomen gingen we eerst naar het Jackie Gleason Theater.Het werd in 1950-1951 ontworpen door drie van de bekendste art deco-architecten.Er was ook een mooie tuin bij met een Walk of the Stars. Eerlijk gezegd kende ik alleen Donna summer en....
Verder viel het hier op dat er erg veel zwervers waren. Echt heel erg. De Old City Hall was erg mooi. Maar het postkantoor was heel bijzonder. zoiezo buiten, maar binnen was een heel mooi plafond(kreeg het niet op de foto) en de loketten waren hier gewoon een ouderwetse open balie.En idereen stond tussen de koorden in een.... Eftelingrijtje.Verder waren er heel veel hotels in deze bijzondere stijl.
De boulevard is echt super chique. Daar grenzen alle grote hotels aan. Met parken als tuin en er is volgens mij een wedstrijd:"Wie heeft het mooiste zwembad."
En toen kwam het. Sensatie ten top. CSI in het echie. Veel sirenes, en toen reden ze ook nog verkeerd, dus nog een keer. Het was vlakbij. Er stonden in een korte tijd 6 politie wagens, 1 boevenwagen en 3 speciale opsporings wagens.En na een tijdje zelfs de brandweer!!!De politie is niet zachthandig en maakt overal foto's van. Ze zijn erg bang voor een claim.
Het ging waarschijnlijk om een drugsdeal!!
Toen weer verder een mooie ouwe Roll's gezien, vooral het kenteken was leuk! Een hele ouwe Buick met een pop achter het stuur hahaha en een hele mooie...., maar geen idee wat het was.
Al wandelend kwamen we op het uiterste puntje van South Beach. Ook hier vergaapten we ons aan de gebouwen.
Met de shuttle weer terug en nu benen op tafel.
Morgen gaan we naar Key Largo voor 2 nachten.Maar eerst op de heenweg via Florida City naar Flamingo.Ook daar zijn weer wat trails om te lopen.
Groetjes ook

• 25 Oktober 2008 - 11:19

Carlah:

weer een hoop meegemaakt,leuke foto's hoor,straks weer wennen in Berkenwoude! groetjes

• 25 Oktober 2008 - 13:50

Corry:

Hoi,
    Zo weer even 3 dagen bij gelezen. Wat zien jullie veel zeg.
    En wat een mooie foto's!
    Nog een weekje en dan zijn jullie weer in dit koude kikkerlandje, dat zal wel even tegen vallen!
    groetjes van ons

• 25 Oktober 2008 - 18:33

Carlac:

Hoi, wat veel dingen maken jullie mee, niet te geloven. Maar ook super leuk dat wij iedere dag kunnen lezen wat je nu weer heb meegemaakt. groetjes van carla en mark

• 25 Oktober 2008 - 20:57

Mieke@ruijgers.nl:

ik vergeet iedere keer erbij te zeggen , leuke foto,s !! Maar in Berkenwoude kunnen jullie helemaal na genieten , en verwerken wat jullie allemaal mee hebben gemaakt . Dat is ook weer fijn ! Met alles wat wij lezen lijkt het wel of jullie al maanden onderweg zijn . hi hi . Fantastisch allemaal.

• 26 Oktober 2008 - 11:19

Tineke:

ziet weer weer goed uit.en ja na zo"n dag lekker met de beentjes op tafel.