San Francisco en De Kustweg - Reisverslag uit Miles, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu San Francisco en De Kustweg - Reisverslag uit Miles, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

San Francisco en De Kustweg

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

08 September 2013 | Verenigde Staten, Miles

Helaas ik had vrijdag een blog geschreven en helaas gggrrr
Nog even in het kort.
Wij vroegen ons af 100 of 1000 daklozen. Helaas.......17.000 !!!!Daklozen uit de omgeving krijgen een enkele reis SF omdat alles daar zo goed geregeld is en zij een laag daklozen percentage hebben. Dit loopt in SF vreselijk uit de hand, want er is goeie opvang maar niet voor zo veel. Plus dat velen wel geld en eten willen maar niet willen afkicken. Daar begint de overheid niet aan. Heel triest allemaal.
Ook leuk,veel muzikanten, oa Louis Armstrong. Wat zong die man mooi. Wachten op de tram was zo geen probleem.
Ook de Beatles in z'n eentje was heel goed. En verder van alles en nog wat.
We zijn naar een museum van speelautomaten geweest. Van deuntjes tot flipperen.Jeugdsentiment!
Ook hebben we bij Subway een broodje kaas/ kipfilet besteld. Die mevrouw is nog van slag omdat we verder er niks op wilden. Haha en lekker dat we het vonden.
Nou Wendy, ik heb nog korte pootjes en lang niet alles gezien.The Bridge b.v.hebben we alleen in de verte gezien.maar we zijn over de nieuwe gegaan, in een ouwe Lincoln naar de camper verhuur.
Daar check,check double check en rijden met die car. Na de eerste noodstop zaten alle spullen op hun plaats en Piet vergeet niet meer dat het een automaat is.haha Bij de super boodschappen gehaald.Na 1 uur kreeg Piet toch haast en wij op pad. We werden hartelijk welkom geheten in Salinas Monterey.

Zaterdag vertrokken we naar Avila Pismo Beach via de hwy 1. Dat was zo mooi, daar kan je alleen maar stil van worden. De kust is heel grillig en ruw en bij ieder bocht wil je stoppen om te genieten van het uitzicht.
We hebben zeeolifanten, zeehonden, kolibries,spechten en pelikanen gezien.
Veel mooie planten van plaatjes.

Vandaag was het een luie dag. We hadden lekker doorgeslapen Piet tot 7 en ik tot 8u heerlijk. Het duurt toch weer even om in het ritme te komen.
We hebben campers bekeken, het koppelen van een auto aan een bus gezien en 's middags naar het strand gewandeld. Het was ruim een uur door het bos. Mooie huizen met cipressen, het heeft hier een Italiaanse sfeer. De temperatuur is rond de 25 gr met een lekker windje.
Op het strand hadden we een ijsje verdiend haha ik aanwijzen hoe en wat voor Piet ook een. 3 bolletjes moet toch niet zo moeilijk zijn. Nou ja een bolletje was 3 nl bolletjes,maar lekker! Wat denk je van choco/marshmallow of amandel/ karamel?
We moesten weer een uurtje terug lopen dus het is er weer af.

Morgen gaan we weer verder naar Santa Barbara voor 2 nachtjes aan de kust. Ben heel benieuwd.
Foto's lukken nog niet ik moet wat aan m'n instellingen veranderen. Misschien morgen groetjes Piet en Joke

• 09 September 2013 - 06:42

Hans En Wendy:

Hoi Piet en Joke, jullie beginnen al weer aardig te wennen. Highway 1 is zo leuk om te rijden.
    Geniet ze en santa Barbara is heel gezellig. Gaan jullie ook nog via Highway 101? Volgens mij kom je dan ook nog langs een plaatsje dat Wendy heet en afslag Wendy drive heeft.
    Groetjes en enjoy!

• 09 September 2013 - 07:13

Carlah:

Wat heerlijk he dat je nu je eigen huisje bij je hebt. En wat zal die kustweg prachtig zijn..
    Theo zal trot op jullie zijn nu jullie zoveel vogels hebben gezien. Geniet maar lekker hoor!

• 09 September 2013 - 08:33

Carla C.:

het klinkt allemaal weer super leuk, wat je schrijft. Op deze manier kan ik een beetje mee genieten. Ons weekend was ook super, voor herhaling vatbaar. Maar dat ga je allemaal nog horen als je terug bent. heel veel plezier. groetjes Carla

• 09 September 2013 - 10:20

Lia Verschuuren:

Hoi snippies, klinkt heerlijk de ijssmaken. Ijs verdien je altijd in de vakantie. Jullie genietn wel van al dat moois en ik ook.
    Have fun lfs Lia en de rest

• 09 September 2013 - 10:46

De Zorkootjes:

Hoi Piet en Joke,

Wat een geweldige verhalen allemaal, erg leuk om te lezen hoe het er in crazy USA aan toe gaat.
    Eén ding is zeker, jullie weekend was een stuk spannender dan het onze. Wij moesten het op Perkouws feest weer doen met de tracktoren, ringsteken en Doris op het podium ;-)
    Veel plezier nog, enne dat mega-ijsje fiets je er thuis wel weer af, lekker genieten.

Groetjes van de Zorkootjes

• 09 September 2013 - 10:51

Thea:

Wat is het toch weer een mooi verslag Joke. Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten.

• 09 September 2013 - 17:44

Marina:

Met veel plezier jullie verslag gelezen. Geniet! Marina

• 09 September 2013 - 19:27

Arjen:

Dat heb je als je samen een ipad hebt. Dit ben ik, Marina, dus, en dat andere veel te korte bericht was van onze grappenmaker. Ik lees jullie reisverslag met veel plezier en herkenning. Kolibri's en pelikanen! Straks nog herten en eekhoorns en misschien een Yogi bear.
    Ja die ijsjes, daar moest Elke zo van schrikken dat ze het op de grond liet vallen. Het was gelukkig in Disney land, daar kan je van de vloer eten, zoals we hier in Holland zeggen. Heb je al stroopwafels gezien in de supermarkt? Schijnt een nieuw exportartikel te zijn. Geniet, van de donuts en de muffins,
    Liefs,
    Marina