Alcatraz - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

05 September 2013 | Verenigde Staten, South of Market

Even eerst voor Lia. Piet valt op rondborstig. Haha!Het is vreselijk,maar ze zijn zo mager en verslaafd. Ik heb in heel m'n leven nog niet zoveel zwervers,(lees:verslaafden,psychisch gestoorden enzenz) bij elkaar gezien. In en in triest. Het gekke is ze vallen je niet lastig. Gelukkig maar. Ook zo iets raars we zien geen politie.
Nu even naar de orde van de dag. Ons slaapritme is nog helemaal van de leg. Dus vanaf 5 u klaar wakker. Om 6 u mochten we er van ons zelf uit.Om 7.30 zaten we al in het restaurant voor het ontbijt. Omdat het gisteren nog al veel was hebben we raad gevraagd. Haha je kan altijd bij de menu's bijbestellen bv 1 ei. Wij hebben nu losse onderdelen besteld en geen menu en dat was een stuk beter.
Het eten gaat hier snel en om 8 u waren we aan de wandel. We waren toch vroeg en zo ver is het nou ook niet allemaal. Nou dat klopt ook, ver was een goed uur maar........... Berregie op en berregie af met een stijging van 21% Met iedere keer opnieuw prachtig uitzicht over de stad en baai. Ons doel was de haven,we gingen naar Alcatraz met de boot van 10 u. Bij de haven was het al een hele drukte gelukkig hadden we tickets en konden we zo door. Precies om 10u gingen we. Ik denk dat het varen zo'n 20 min was. Prachtig weer en uitzicht op de brug met een blauwe lucht.Schitterend! Op het eiland eerst een peptalk en toen naar de film in het kort werd de geschiedenis verteld. Zie de site. Toen naar het cellencomplex. Afgrijselijk! Een hond heeft het beter. Het was een wastafeltje, wc, bed en een kruk aan de muur en dan de cellen 3 verdiepingen hoog. In de film zie je weleens zo'n opstand, ik kon dat daar gewoon voelen. Het erge was de gevangenen konden met luchten zo de stad zien liggen, op nog geen 3 km afstand. De wetenschap dat daar hun familie was, was vaak het zwaarst en het feit dat ze niet konden ontsnappen. Er zijn 3 gevangenen ontsnapt die nooit meer gevonden zijn. Er wordt gedacht aan verdrinking en opgepeuzeld zijn.
Al met al maakte het op ons een diepe indruk. Toen we weer aan wal waren zijn we eerst gaan eten en toen weer de heuvel op naar Lombardstreet 21% klimmen was best heftig maar we werden beloond met prachtig uitzicht over de stad. Ook zijn we op een punt geweest en daar zag je alleen het dak van een auto zigzag rijden achter heggetjes. Een heel raar gezicht! Maar met prachtige huizen.
Tot nu toe nog niet veel mooie huizen gezien. Het meest ziet er arm uit.
Ook nog niet veel over de top auto's gezien.
Wel iets handigs, een laundrylocker. Dat gaat zo. Er is een winkel met allemaal kluisjes. Je zet je zak met was in het kluisje,kiest een reinigingsprogramma op internet en ga naar huis,werk of zo. Dan krijg je een berichtje op je telefoon en de was ligt schoon en gestreken in je kluisje.Lijkt me een gat in de markt!
Nu liggen we met korte pootjes uitgeteld op bed. Morgen gaan we de camper halen. Zwaaizwaai San Francisco,we hebben veel van je gezien en vinden je een bijzonder mooie stad met niets te vergelijken.
Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan zien. Als het is zoals de eerste dagen dan wordt het fantastisch.

• 06 September 2013 - 06:47

Carlah:

Mm dan kun je je maar beter gedragen dus..zal best indrukwekkend zijn!
    Ideaal zo'n kluisje , ga ik ook proberen maar vrees t ergste haha, goeie reis weer!

• 06 September 2013 - 08:05

Hans En Wendy:

Hoi Joke en Piet,
    Fijn dat jullie zo de highlights van Sfr hebben kunnen belopen
    Geniet van het relaxte rijden daar, benieuwd naar jullie verdere belevenissen, enjoy!

• 06 September 2013 - 08:08

LiaM:

Hoihoi,
    Nou zeg wat een leven daar op Alcatraz, mooi om te bezoeken zullen we maar zeggen.
    We struinen hier een beetje door de Dordogne met tot nu zomerswarm weer. Het is heerlijk!
    Jullie gaan lekker de camper halen, we zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen..
    Groetjes Jan en Lia

• 06 September 2013 - 20:29

Esther:

Lieve pap en mam, het klinkt allemaal helemaal geweldig!! Geniet er lekker van! En blijven schrijven Dan lijkkt het net of we er bij zijn kuskus

• 08 September 2013 - 22:17

Carla C.:

Wat een avonturen maken jullie mee..Geniet er lekker van, en heel nieuwsgierig naar jullie volgende verhalen. groetjes Carla

• 09 September 2013 - 10:15

Lia Verschuuren:

Hoi snippies, Jook je weet nooit met mannen van een bepaalde leetfijd!!!!!!
    Lijkt mij heerlijk je was in een kluisje en er schoon uithalen. Dus jullie weten het geen criminele activiteiten want dan wacht de cel.
    Veel plezier lfs van ons