De reis en San Fransisco - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu De reis en San Fransisco - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

De reis en San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

04 September 2013 | Verenigde Staten, South of Market

Hallo allemaal,
Afgelopen dinsdag 3/9 zijn we vertrokken vanaf Schiphol naar San Francisco met een overstap in Chicago.
Om 10.55 vertrokken wij om 19.40 kwamen we aan en na alle papieren rompslomp,een kruisverhoor en koffers doorsturen,zaten we om 21.30 weer bij de gate voor de vlucht.Omdat er een tijdsverschil is van 7 uur was het 14.30 om 15.50 zouden we verder vliegen.Dat ging allemaal keurig op tijd en omdat de tijd weer 2 uur terug ging kwamen we om 18.04 lokale tijd aan het is heel raar maar om 8 u ga je bij Schiphol naar binnen en 22 uur later en 10.000km verder kom je in een totaal andere wereld naar buiten.Het was even zoeken naar de bagage, maar gelukkig beide koffers waren er.Achteraf bleek dat we beide geen goed gevoel hadden gehad over het achterlaten van de koffers. Het ging van zet hier maar neer het komt wel goed. Niks voor ons, we zetten hem het liefst zelf in het bagageruim.
Toen de shuttle zoeken. Dat viel mee en op naar het eerste hotel.Het was een rit van ruim een uur.Wat was het druk!!! Maar goed we zijn er gekomen en hebben een prima kamer op de rand van de city en de hoerenbuurt. Ik heb nog nooit zoveel zwervers in zo'n korte tijd gezien. We zijn min of meer in slaap gestort en na een heerlijke nacht konden we er weer tegen.
Het begon met een ontbijtrestaurant zoeken. We hadden er snel een gevonden en toen..... wat eten we? Tjongjonge wat een keuze. Ik koos voor fruit en yoghurt en Piet voor croque monseigneur. De mevrouw die het opnam dacht dat het voor een persoon was hahaha zelfs met z'n tweeën hielden we over.
Toen de stad in we hebben bedacht dat we toch niet alles kunnen zien dus we zijn gaan zwerven. Via prachtige boulevards naar Chinatown. Zo leuk het is net China in het netjes. Winkeltjes vol gedroogde vis en groenten en alle fakemarket snuisterijen. Ook rook het er echt chinees.
Toen door naar de haven. Vanaf de 5e is daar de worldcup .....varen. Ik weet de naam niet meer. Er lagen schitterende jachten en zo leuk,gebouwd en ingericht in NL. De meeste waren geregistreerd op de Kaaimaneilanden. Een belastingparadijs ! We hebben er een video gezien van een katamaranrace. Wist je dat de boot bijna helemaal van het water los komt en dat de bemanning bij overstag over de netten naar de andere kant loopt?Wij zaten tijdens de film
op die netten en dat was al eng laat staan als dat in volle vaart gebeurd. Bbbrrr verder heerlijk langs de haven gewandeld naar Fishermanswarf. Erg leuk en Disneyachtig. De zeehonden lagen bij een pier te luieren en bedelden om vis en maakten veel lawaai. Ook hadden we prachtig uitzicht op de Goldengate Bridge en Alcatraz.Morgen gaan we beide dichterbij bewonderen.
Toen richting de Cable car. Een heel oud trammetje prachtig! Die heeft ons weer naar boven gebracht (lekker lui) toen weer naar het hotel via heel veel zwervers. Daar een wijntje gedronken met 5 Denen. Het was hun laatste dag en zij hadden ons ritje andersom gedaan. Altijd leuk om wat te horen,veel gelachen en toen gegeten in het ontbijt restaurant en nu alles op een rijtje gezet. De eerste dag zit er op en het was geweldig!!!

• 05 September 2013 - 14:44

Lia Verschuuren:

Hoi Snippies, Wat een drukke maar leuke eerste dag. Fijn dat de reis goed is verlopen. Kijk uit op Alcatraz.
    Enne Piet niet alleen gaan wandelen daar in die hoerenbuurt.
    Leuk jullie eerste verslag veel plezier lfs Lia en de rest

• 05 September 2013 - 15:08

Thea:

Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt zeg. Dat er nog veel zullen volgen. Veel plezier en groetjes van Jan en Thea

• 05 September 2013 - 15:17

Lia M:

Hoi, wat een enthousiast verhaal. Ik zie het weer helemaal voor me. Alleen in de hoerenbuurt zijn we niet geweest. Ook de zwervers vielen toen mee maar ja er kan veel gebeuren in een jaar of wat. Die zeehonden wel hoor.
    Heerlijk dat de reis goed gegaan is en nu op naar de camper.
    Heel veel plezier..
    Groetjes Jan en Lia

• 05 September 2013 - 17:45

Carlah:

Wat hebben jullie al veel gezien zeg en dat in twee dagen.. Leuk hoor kijk uit naar het volgende verhaal!
    Groetjes!

• 05 September 2013 - 19:25

Jamal:

Eyo. Wat klinkt het eerste stuk herkenbaar. Alles kwam overeen met mijn reis naar sanfransisco. Toch leuk om te lezen. Op die manier herbeleef ik in gedachten mijn rondreis in de vs. Veel plezier.