3 Dagen Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu 3 Dagen Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

3 Dagen Beijing

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

09 September 2012 | China, Peking

Nihao!
Hallo allemaal,
Eindelijk een berichtje.Ik deed gisteren iets verkeerd met opslaan !Pech alles weg!!
We hebben een goeie vlucht gehad. Daarna in een prima hotel beland.Young An Hotel. We hebben een gezellige groep en en leuke reisleider en een aardige gids. Nou wat willen we nog meer?

De eerste dag moesten we de dag door zien te komen zonder slaap. We zijn naar een Tibetaanse tempel geweest.Vooral omdat het de eerste was ,was het prachtig! Een tempelcomplex heeft meerdere tempels en het begint met een lagere Boeddha..Ik moet zeggen ik ben voor de lachende Boeddha.
Het is heel indrukwekkend dat iedereen uitleg krijgt en de chinezen je gewoon een zetje geven en uitgebreid gaan offeren.Vooral veel fruit en wierook.
Daarna hebben we heerlijk gegeten aan een draaitafel. Er komen zo'n 7 gerechten op een draaaiplateau altijd een schaal rijst en een schaal soep en meloen.De gerechten zijn veel geroerbakte groenten vis en vlees.Onze reisleider heeft de gids goeie instructies gegeven wat europeanen eten.Dus we eten heerlijk.Het gekste is dat de vis compleet is.
De soep is wat slijmerig maar gewoon meestal lekker.
Eigenlijk zijn lunch en diner hetzelfde, maar door dat we altijd ergens anders eten toch heel verschillend.
's Morgens eten we een normaal ontbijt,maar hier zouden we ons ook aan de meest exotische dingen te buiten kunnen gaan.
Het eten gaat overal in een sneltreinvaart. Borrelen is er niet bij en met 1uur staan we buiten. En hebben we al getreuzeld.

Zaterdag zijn we naar het Tian'an Men plein geweest.Heel indrukwekkend!Mensen staan nog steeds uren in de rij om te zien.
Er kunnen 1 miljoen chinezen op het plein en veel minder amerikanen.haha
Hierna gingen we naar de Verboden stad.zo mooi!We kwamen ogen tekort en vooral ook tijd.We hebbeb op het plein gelopen waar The Last Emperior is opgenomen. En natuurlijk de gouden troon gezien.Ieder gebouw had hoge drempels om de boze geesten buiten te houden.Maar omdat de kleine Keizer zo graag wilde fietsen,heeft hij alle drempels er uit laten slopen. Helaas toen ging het mis en belandde hij uiteindelijk in de goot.
De keizerlijke tuinen waren zo mooi!
We zagen veel gezinnen met een peuter. Zo mooi die dragen broekjes waar het kruis van open is en bij de eerste druppel wordt alles opzij geschoven en op straat geplast.Dat scheelt bergen geld!
Hierna naar de tempel van de hemel.Prachtig!Staat vast op internet.
Ook nog naar een antiekstraatje. Jongens wat een troep!Op de heenweg kwamen we door een muziekstraatje.Zo leuk we zagen instrumenten makende we nooit gezien en gehoord hadden.Zou het bijna vergeten we zijnook naar het grootste park van Beijing geweest.Heel bijzonder iedereen speelt en zingt er met elkaar.
Er komen een paar man met instrumenten en de eerste zingt mee en in een mum van tijd wordt er door een gelegenheids koor uit volle borst gezongen.Ok gedanst en geturnd.Maar ook verschillende bord en kaartspelletjes gedaan.

Vandaag zijn we naar de chinese muur geweest.6000km lang!!!!!!We gingen met de kabelbaan heen en weer haha
Het is niet te beschrijven wat er door me heen ging toen ik daar liep.Zo mooi! En daar ben ik genept haha er liepen 2 verklede wachters met zwaard en hellebaard. Hij pakte me beet en Piet moest een foto maken!Toen Piet op de foto haha en toen geld. We kwamen uit op €10 haha en de hele dag jeuk!
Ik ga nu want ik heb een skype-afspraak met Esther.
Morgenavond gaan we met de nachttrein verder.Als het kan horen jullie wel hoe dat geweest is.
Groetjes ook van Piet, Joke

• 09 September 2012 - 15:19

Bram:

Hoi Joke en Piet,

Wat een verhalen! En dat al na 3 dagen! Ik denk dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan daar! Veel plezier!

Groet,
    Bram

• 09 September 2012 - 15:59

Esther:

Lieve pap en mam,

Wat klinkt Beijing mooi!Ik ben benieuwd daar gaan we als het goed is in oktober heen :). Helaas is het skypen niet gelukt. Morgen ben ik vrij, misschien kunnen we het dan nog een keer proberen? en hoe is jullie stokjes techniek? Dikke kus vanuit shanghai!

• 09 September 2012 - 16:40

Joke En Piet Snip:

Haha tuurlijk eten we met stokjes. Ik wil geen honger.
    We zijn ook nog naat een musical zonder zingen geweest.Ging over KungFu Was prachtig.
    Ik baalde vreselijk dat we niet konden skypen.ik hoop dat het zo lukt xxxx

• 09 September 2012 - 16:58

Lia M:

Hoi Joke en Piet,
    Fijn om zo wat van jullie te horen, handig he zo'n weblog.
    Het is voor ons 10 jaar geleden maar het klinkt nog als gisteren.
    Niets veranderd aan het eten en het tempo!
    Geweldige reis hoor, genieten en verbazen.
    Heel veel plezier daar en groetjes van allemaal
    Lia

• 09 September 2012 - 17:10

Thea:

Ha Joke en Piet.
    Mooi verhaal heb je gemaakt en al heel wat gedaan en meegemaakt die paar dagen. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes aan Esther en vraag of ze al iets heeft laten vallen om te gluren.haha

• 09 September 2012 - 18:46

Hans En Wendy:

Hoi Piet en Joke, fijn om te horen dat het goed gaat. Moest nog aan jullie denken toen er vrijdag weer werd gestaakt en ook in Frankfurt. Geniet maar lekker.
    Groetjes uut een nog warm Berkenwoude

• 09 September 2012 - 19:54

Carla C:

Hoi Joke en Piet
    Heb genoten van je verhaal, ben blij dat de reis goed is gegaan.
    Maar wat hebben jullie al veel mee gemaakt.
    Nog heel veel plezier.
    groetjes uit een warm Geervliet

• 09 September 2012 - 20:01

Corry:

Hoi Joke en Piet,
    Wat hebben jullie al weer veel gezien in 3 dagen tijd! Leuk om te lezen!
    Ben benieuwd hoe de nachttrein jullie bevalt.... die zal ook wel vol gepropt worden met van alles en nog wat..... veel plezier weer verder en we kijken uit naar het volgende verslag.

gr. Corry en Piet

• 09 September 2012 - 20:31

Carlah:

Jullie zijn pas net weg en zo'n wereld van verschil! Geniet er maar volvop van hoor! We kijken uit naar de verhalen!
    Groetjes van allemaal.

• 09 September 2012 - 22:02

Jolanda:

Hoi Piet en Joke,

Wat geweldig om te lezen dat Azie jullie nu al zo goed bevalt. Van de ene verbazing en verwondering in de andere, kan nu al niet meer stuk. Lekker eten, gelukkig zijn jullie niet kieskeurig. Enne, zolang het je nog niet tegemoet loopt...... Trouwens best een eind fietsen als je de hele chinese muur wilt zien :-)

Groetjes,
    de Zorkotjes

• 09 September 2012 - 22:16

Lia:

Lieve Joke en Piet, fijn dat alles goed gaat met jullie. En jullie hebben echt geluk gehad met jullie vertrek want vrijdag gingen ze weer staken in Frankfurt. Heb je geoefend met stokjes eten? Wat een indrukken allemaal. We zien de foto 's wel. Veel plezier lfs Lia V

• 10 September 2012 - 23:10

Mieke Ruijgers:

Hallo Joke en Piet ,Weer een goede reis gehad ,wat fantastisch allemaal ,jullie maken al heel veel mooie dingen mee,en dan zijn jullie nog maar net bezig ...ha ha ha .Geniet maar volop van al dat moois !! dag hoor ..Ik hoop dat het skypen met Esther gaat lukken ... dan is het helemaal af :):) dag hoor veel liefs van ons twee xxx

• 16 September 2012 - 19:09

Wijnie:

hohoi joke en piet wateen belevenissen zeg,als ik het lees kan je het bijn ook zien heel erg leuk.nou ik zou zeggen geniet er mar erg van en veel plezier knuff van izak en wijnie