Vliegen van Si'An naar Hangzhou - Reisverslag uit Peking, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Vliegen van Si'An naar Hangzhou - Reisverslag uit Peking, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Vliegen van Si'An naar Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

14 September 2012 | China, Peking

Hallo alllemaal,
Gisteren een lange dag gehad. Om 4.30gewekt en daar gingen we.Aankleden enz. koffer naar buiten, ontbijten en weg.
Het viel niet helemaal mee. De avond er voor was telaat geworden.Na de show heerlijk in de tuin gezeten.Onder de lampionnen. Helemaal leuk.

Het vliegveld was niet zo groot.haha Schiphol kon er in koppetje duikelen.
Piet mocht eerst niet mee,hij was niet in het systeem te vinden.Maar er was nog een plekje achterin.
Voor hem een nadeel. Haha hij zat bij 2bloedmooie meiden,met een nadeel:ze stonken een uur in de wind.
Chinezen zeggen in principe geen nee.Ik heb het ondervonden.De stewardes kwam,wat wil je drinken?De sinaasappelsap was goed bevallen dus ik vroegnog een glas. En wat zei ze?"Oh,water?" Ik keek op het karretje en geen sinaasappelsap te vinden.Dus"oh,yes water please"
Echt humor.
Toen de landing.Ik zat aan het gangpad en naast mij een frele chinesen een jonge man.
De wielen raken de landingsbaan en ze gaan gelijk staan en ik werd gelanceerd voor ik het door had stond ik tussen allemaal chinezen in het middenpad.Gelijk vliegt alle bagage ovelal uit en duwen ze tot de deur open gaat. Heel apart.

Hangzhou is een totaal andere wereld.Zoiezo regende het voor het eerst op onze reis. We hebben een nieuwr gids. Summer!Haar chinese naam is niet, uit te spreken.Een gezelliige meid zij blijft nu 6 dagen bij de groep.In Xian hadden we James en in Beijing Frank.Het is door de staat gereld dat je een gids toegewezen krijgt door het staatsbureau.Zij hebben allemaal een eigen gebied waar ze mogen werken. De een spreekt chinezeriger engels dan de ander,maar dat went.De reisleider is strafbaar als hij zou gidsen.Hij vertaalt en bereidt voor.

Als eerste gingen we naar het medicijnmuseum. Met de medicijnen heb ik niet zo veel, maar het was een prachtig oud huis. Er zat ook nog een grote apotheek in.Prachtig oude en nieuwe techniek gaan naast elkaar.
'Smiddags zijn we naar een tempelcomplex geweest.Het bijzondere was dat daar monniken zaten te bidden. Heel mooi zo'n mantra.Het bijzondere was er waren ook nonnen.
Ook hebben we gevaren over het westmeer. Echt sprookjesachtig!Met de helegroep in een"gelukkig"overdekte boot.

Vandaag eerst lekker uitgeslapen tot7u.haha we worden vroege vogels.
Om half negen de bus in op naar de Boeddha's.De rit er naar toe was al prachtig.We gingen naar Lingyin Si.Het is een heel aparte ervaring die tempels lggen allemaal in een park.Prachtig aangelegd en er lopen hele families en heel veel vlaggetjes met groepen.haha
We vonden het ook een vreemd gevoel dat Esther daar ook geweest is.Daarna naar een theeplantage. Heel mooi maar erg commercieel.Bus verse groene thee voor € 25
We blijven krenten
Van de staat moet de gids ons zoveel mogelijk staatswinkels in loodsen.Maar gelukkig regelt de reisleider 1 per dag.En dat is zat.
Vanmiddag zijn we naar een dorp geweest.Een openluchtmuseum.We hebben het indigo,bed enrijstwijn expo bezocht.Een nadeel alles is smal en klein en er lopen gidsen met ......megafoons!!!Vreselijk!Onze groep werd baldadig en begon te joelen,ook vreselijk,maar we hebben geen last meer gehad.
Nu zijn we in Wuzhen.Giethoorn in China.Een prachtig echt chinees hotel aan het water.Net heerlijk gegeten en gevaren.Alles is prachtig verlicht met lampionnen.We zouden zo langer willen blijven, maar helaas morgen om8.30 gaan we weer verder.
Het is een stevig programma,maar we genieten volop.
Oh ja, we zijn woensdagavond laat thuis.we hebben ons een dag vergist.
Welterusten voor straks xxxxxx Piet en Joke

• 14 September 2012 - 18:28

Hans En Wendy:

Hoi Piet en Joke, wat een intensieve belevenissen allemaal, klinkt ook erg druk met al die toeristen en chinezen.
    Nog even en dan kan je Esther weer in je armen sluiten, geniet er maar lekker van!
    Groetjes Hans en Wendy

• 14 September 2012 - 19:00

Lia M:

Hoi Joke en Piet,
    China in een achtbaan, wat maken jullie veel mee.
    Hartstikke leuk!
    Groetjes Lia

Lia:

Hoi Joke en Piet, wat een leuke belevenissen allemaal. Zeker ook bijzonder omdat Esther daar ook is geweest. Jullie zien veel van het land. Eigenlijk tijd tekort. Nog even en jullie kunnen Esther beet pakken. Veel plezier en lfs van ons allenxxxxxx

• 14 September 2012 - 20:43

Lia:

SORRY en nogmaals SORRY ik mail via m'n iPad en soms gaat het niet goed zoals nu dus.

• 15 September 2012 - 13:20

Corry:

En heel snel weer een verslag! Dat jullie daar nog de tijd voor hebben in dit drukke programma!
    En..... jullie komen steeds dichter bij Esther! Geweldig allemaal!
    groetjes

• 15 September 2012 - 16:25

Carla (geervliet):

Hoi Joke en Piet
    Wat een druk programma, maar het lijkt me wel fantastisch.
    Nog heel veel plezier, kus voor Esther, bijna is het zover.
    groetjes Carla