Esther!2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Esther!2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Esther!2

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

18 September 2012 | China, Sjanghai

Hallo, hier ben ik weer.
De laatste dag is omgevlogen. Vandaag door de oude stad naar de nieuwe stad gewandeld. Onderweg kwamen we bij een overdekte markt met groenten,fruit, vlees ,vis en peulvruchten en specerijen.
We zagen een man die een varkensstaartje stond te scheren.Hij moest lachen en deed het voor ons goed voor toen we verbaasd keken.Ook zagen we dat iemand en duif uitzocht. Het mes werd geslepen en wij liepen door bbbrr Ook zagen we kippen en eenden met de poten bijelkaar gebonden te koop.Oh ja, van de week bij een resaurant take away!krab met een gekruist postpakkettouwtje.
Alle kruiden en gedroogde vruchten zijn schitterend uitgestald.Zo kleurrijk.In Pudong zijn we de t.v.toren op geweest.We zijn op 264 m geweest. Het uitzicht was overweldigend.Het bijzondere is er hangen foto's vvan een kleine 20 jaar geleden. Een grote bouwput.En nu een groot handelscentrum dat met NY kan wedijveren.
We heben veel gewandeld en in de taxi gezeten. Een taxirit kost hier €3 hier konden we niet voor lopen. En zeker niet aan het eind van de dag.Bij fabric market heeft piet een jas en pak laten maken.Best spannend!Maar het zit als gegoten.
Het is een soort warenhuis met allemaal winkeltjes er staan alerlei modellen en stoffen.En dan zeg je de kraag van die en de mouw van die tot ales kompleet is en dan de stof. Alles wordt door 2pers gemeten en in 1 dag is alles klaar. Ongelooflijk.
En natuurlijk onderhandelen over de prijs. Nou Esthher is er al behoorlijk handig in.
Bij de fake market hebben we beide een tas gekocht. Ze vroeg 1950 yuan de twee. En hebben ze voor 300.

• 18 September 2012 - 12:48

Jolanda:

Hi Piet, Joke en niet te vergeten Esther!

Wat een verhalen, het lijkt wel of jullie 48 uur in een dag hebben! Dat zal wel een heel dik fotoboek worden...
    Geniet lekker van de laatste dag samen.

Groetjes,
    Jolanda

• 18 September 2012 - 13:22

Marjo:

Hallo Joke en Piet,

Wat een indrukwekkende reis en wat gaat het toch snel!
    Jammer hè dat je Esther niet ff mee kunt nemen?
    Een hele goede thuisreis wensen je piet en Marjo

• 18 September 2012 - 13:22

Marjo:

Hallo Joke en Piet,

Wat een indrukwekkende reis en wat gaat het toch snel!
    Jammer hè dat je Esther niet ff mee kunt nemen?
    Een hele goede thuisreis wensen je piet en Marjo

• 18 September 2012 - 14:33

Carla (Geervliet:

Hallo Joke en Piet
    Wat zullen veel indrukken te verwerken hebben.
    Maar wel leuk wat je zoal schrijf, geniet van de laatste dag.
    Goede terug reis. Ik wil alles van je horen als je weer terug ben.
    En natuurlijk alle foto's zien.
    groetjes Carla

• 18 September 2012 - 16:39

Lia:

Hoi Joke, Piet en Esther, ik wil alles zien ook het pak en jas van Piet en natuurlijk de tassen. Ik heb geen belangstelling in dierenleed hahaha (stukje kip op mijn bord is heerlijk). En is Esther anders? ik hoop dat haar ogen nog steeds recht staan. Goeie thuisreis en tot ziens knuf voor Estherxxxx

• 18 September 2012 - 22:12

Marie-anne:

Hallo Joke, Piet en Esther,
    Op dit laatste bericht heb ik gewacht om te reageren en wat vind ik het leuk om jullie belevenissen te volgen. Geniet van elkaar en al het bijzondere wat jullie meemaken!
    warme groet van Marie-Anne

• 18 September 2012 - 22:38

Corry:

Wat gaat het snel zeg! En wat heb ik genoten van jullie verhalen!
    Groetjes aan Esther en een goede terugreis! Trek maar warme kleding aan!!!!! Het is "snertweer"!

groetjes

• 19 September 2012 - 12:04

Thea:

Wat een belevenis is het weer geweest. Wacht met spanning op al je verhalen. Goede reis en tot gauw.