Met de trein en veel meer. - Reisverslag uit Peking, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Met de trein en veel meer. - Reisverslag uit Peking, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Met de trein en veel meer.

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

12 September 2012 | China, Peking

Hallo allemaal,

Op de eerste plaats alle jarige van deze week GEFELICITEERD!!!

De trein was een super belevenis. Eigenlijk het station en alles er om heen.
De reisleider had het er al tig keer over gehad dat het zo'n druk en hectisch station is. Goed bijelkaar blijven enz.
We stapten in de buurtbvan het station uit(een van de grootste ter wereld) en kwamen in een herrie en gekkenhuis terecht. Overal megafooons en microfoons van reisleiders en vooral de eettenten. We konden elkaar niet verstaanWe hebben wel 15min.gelopen om bij het station te komen.Er lagen mensen op straat op de koffer te slapen.Hele families zaten op de grond te eten. Mannen lopen grag met d'r hemd omhoog en lopen overal met hun buik te kroelen. Lekkerlekker! En wij er maar omheen lopen.Erwordt muziek gemaakt een spelletje gedaan gewoon alles wat wij gek vinden.Dan is er de omgekeerde vloeisof regel.In de koffer die apart opstap was mocht geen vloeistof.En dat wordt gescand en passen worden gecontroleerd.Toen naar de wachtkamer haha met een paar duizend man.
Maar alles gaat heel gemoedelijk je moet alleen goed aansluiten want als je de groep lopend kwijtraakt ben je de sjaak.
Toen de trein in een soort chinese thalys met een chineestintje en lekkere bedden.De treinen in china rijden bijna altijd op tijd en ook nu.Het was 1200km naar Xi'An.
Het was een soort schoolreisje.
'S middags hdden we nog in de Hutong in een riksja gezeten en een rondleiding in een woning gehad.Wat zijn we verwend.
Ook zijn we nog naar een drumvoorstelling in de trommeltoren geweeest.De stad werd 'smorgens gewkt en gesloten met trommels.Corrry misschien wat voor jou en maaike.haha

Ik sla heel veel over. Vandaaag zijn we naar het terracottaleger geweest!
Zo mooi en heel indrukwekkend. Dat leger was al helemaal klaar voor het volgende leven van de keizer.Al die verschillende gezichten en aankleding en van die mooie dik bil paarden.
'Smiddags nog gewandeld over de stadsmuur en in de stad en toen naar de dumplingshow.Lekker! Alles gaat heel efficient voor je weet wat er staat is het alweer weg en eet je binnen 45 min toen begon van precies 8 tot9 de show
Zo mooi zang en dans.Een oud verhaal over de keizer en het oude china werd uitgebeeld. Alleen de kleuren al!!!

Ik ga een wijntje drinken.Morgen met het vliegtuig naar Hangzhou.Vannacht4.30 op ggggrrrrrrr We zijn hier echte Japanners bus in/uit foto's maken en we gaan weer.
En heel veel lol.Groetjes alllemaal xxxxxx

• 12 September 2012 - 16:35

Esther:

Hoi pap en mam,
    het klinkt helemaal geweldig!
    We gaan jullie trein record verbreken en van shanghai naar xian ( 14 uur) Haha. Gelukkig beviel het jullie goed! Hoe de reis verder gepland is horen jullie zondag wel :) al enig idee hoe laat? Volgens mij zijn jullie versleten als jullie hier zijn! Slaap lekker geniet van jullie wijntje en de groetjes aan de hele groep! Nog 4 zachtjes slapen!

• 12 September 2012 - 17:14

Lia M:

Hoi Joke en Piet,

Leuk hoor jullie belevenissen.
    Hangzhou is ook heel mooi en groen.
    Heel veel plezier en groetjes
    Lia

• 12 September 2012 - 17:16

Elke:

Ha Joke en Piet! Veel herkenbare verhalen van mijn eigen reis door China. Dat treinstation is een gekkenhuis inderdaad! Gelukkig is het allemaal prima als je in je eigen hard of softsleeper cabine ligt.
    Geniet van jullie reis en alvast veel plezier met Esther straks!
    xxx

• 12 September 2012 - 19:07

Wilma & Ron:

Nihao Joke Piet,
    Ja heel herkenbaar allemaal, de hectiek rond het station de "1ste klas" wachtruimte.....alleen hebben jullie volgens ons een wat luxere trein dan wij jaren geleden hadden??? Wij met 6 pers (3 links 3rechts) boven elkaar......!!!! Maar wel reuze gezellig onder elkaar. Het toilet en was gelegenheid was binnen no time door de Chinezen uitgewoond.........pfffffff. De drumtoren en het terracotta leger heeft ook op ons veel indruk gemaakt. Ga maar lekker slapen morgen lekker vroeg gezond weer op......!!!!? Opweg naar Essie, doe ze de grtjs van ons.
    Lieve groetjes Wilma & Ron ......Oudoe!!

• 12 September 2012 - 19:35

Lia:

Hoi Joke en Piet, wat een hectiek maar. Erg leuk om te lezen. Het Esther moment komt wel dichtbij. Blijft een heel andere cultuur om in te leven. Maar geen fototoestel om je nek hangen hoor dat kan echt niet hahaha. Veel plezier knuffel voor Esther xxx

• 12 September 2012 - 19:48

Ted En Annemijn:

Wat een leuke verhalen, we wachten op meeer. Geniet er maar lekker van.

groetjes Ted en Annemijn

• 12 September 2012 - 19:54

Marjo:

Hallo Chinagangers,

Het is altijd ontzettend leuk om de reis belevenissen van een ander te lezen. Het ziet er geweldig uit. Ben alweer benieuwd naar de volgende aflevering.
    Nog veel plezier,

je reislustige nicht , Marjo

• 12 September 2012 - 21:17

Carla (Geervliet):

Hoi Joke en Piet
    Ik heb weer genoten van je verslag. Fantastisch hoe je schrijf over het station.
    Ik zou de kriebels krijgen van al die drukte.
    Bang dat ik de groep kwijt zou raken.
    Nog even en dan zien jullie Ester
    Veel plezier nog, groetjes Carla

• 12 September 2012 - 21:37

Ria Van De Graaf:

Hallo,
    jullie genieten van de reis en ik geniet van de verhalen.
    Groetjes Ria

• 13 September 2012 - 10:40

Carlah:

Hoi,
    Wat leuk toch allemaal zeg, en die Esther heeft straks geen kind aan jullie haha.
    Geniet maar fijn en wordt vervolgd!

carla en de rest

• 13 September 2012 - 10:40

Carlah:

Hoi,
    Geniet maar fijn en wordt vervolgd!

carla en de rest

• 14 September 2012 - 13:34

Jolanda:

Hoi Piet en Joke,

Geweldig verhaal weer. Zo te lezen is het daar op het station 'iets' drukker dan in Berkenwoude bij de halte van de buurtbus. Niet te hopen trouwens dat Piet die eigenaarige Chinese mannelijke gewoonte overneemt. Alhoewel lekker kriebelen Joke .....:-)

Veel plezier nog,
    groetjes aan Esther.

Jolanda

• 14 September 2012 - 20:41

Mieke :

Hallooooooo Joke en Piet ,
    Wat een reis verslag !!!! Heerlijk om te lezen ..... Nou geniet er maar van !!!
    Goeie reis weer verder .....dag hoor , dikke knuffel voor jullie beiden xxx

• 15 September 2012 - 13:14

Corry:

Hoi Joke en Piet,

Wat een geweldig verslag weer en wat een hectiek! Jullie slapen straks alle dagen als jullie bij Esther zijn!
    En dat trommelen........ hmmm, het is een keer te proberen..... weet niet of ze er hier blij mee zijn!
    Veel plezier weer op het laatste stuk van jullie reis!