Paros - Reisverslag uit Paros, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Paros - Reisverslag uit Paros, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Paros

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

12 September 2014 | Griekenland, Paros

Dinsdag zijn we naar Paros vertrokken. We gingen met de Hi speed 5 een Catamaran.
We hadden al een beetje gezien hoe het werkt, maar in het echt is dat heel anders.
Hij komt de haven in, tempert vaart en alle golven doen tikkertje op de deining.
In een mum van tijd gaat de loopplank uit. Dan komen er zo'n kleine 1000 passagiers naar buiten en te gelijk wat auto's. Als de auto's eraf zijn. Worden de passagiers naar een kant gedreven en rijden de nieuwe auto's er al weer op. Hierna volgen gelijk de passagiers van de kade en de chauffeurs die alleen de auto's op het schip hebben gezet komen tegen de stroom in eraf. Hahaha
Er is een kabaal van jewelste eer dat je het door hebt ben je al verkeerd ggggrrrrr Ze roepen door elkaar de namen van de eilanden en daar moet je koffer staan. Gelukkig zie je dan ook mini bordjes.
Koffer neergezet, onthouden bij welke paal. Ondertussen is het schip al vertrokken.
Kaartencontrole....gelukkig goeie boot!
Naar boven en daar werd je zitplaats aangewezen. Als iedereen zo'n beetje zit geeft ie gas en daar merk je niks van. Het is net een vliegtuig.
Na 45 min.waren wij er. Koffer zoeken! Hadden ze een dek laten zakken en al die koffers verzet. Zielig voor die mannen!
Gelukkig gingen we er niet met veel af dus de hectiek viel mee.
Je hebt het gevoel, als de loopplank uitgaat gelijk springen anders klapt die em weer in. Haha

Andros is erg mooi, veel rustiger dan Mykonos en veel groener.
We hebben heerlijk gewandeld we zijn met de bus naar Wim en Michiel geweest en hebben daar een gezellige middag gehad.

Het appartement is prachtig! Het is een hotel met ook appartementen. Het is ongelooflijk maar we betalen minder, hebben er ontbijt bij en zitten op een top locatie.

Straks gaan we met de gewone boot naar Naxos.

• 12 September 2014 - 10:18

Carlah:

Gelukkig dat jullie de goeie boot ,eiland,koffers hadden..makkie zo te lezen haha..groetjes hoor!

• 12 September 2014 - 17:39

Lia M:

Haha, leuk he OV. Als je maar opschiet.
    Ziet er leuk uit. De vakantie schiet al op. Geniet er maar van.
    Groetjes Lia

• 14 September 2014 - 18:20

Coby Kuiper:

Hoi Joke en Piet, nu pas jullie mail kunnen lezen . Wat schrijf je toch leuk Joke, ik moet steeds lachen. Jullie zijn niet met een huurauto? Wij zijn in Salamanca en gaan over twee dagen richting Burgos. We reizen en zien veel. Jullie ook nog veel plezier