Rafina en Andros - Reisverslag uit Andros, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Rafina en Andros - Reisverslag uit Andros, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Rafina en Andros

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

04 September 2014 | Griekenland, Andros

Maandag in de loop van de ochtend zijn we met metro en bus, richting Rafina vertrokken.
De metro was de blauwe lijn en het kon er maar een zijn. Gelukkig was er een aardige Griek. Airport? Ja. Eruit en overstappen. OK! Dit is helemaal niet gek dat het nergens aangegeven wordt. Iedereen weet het. Het licht gaat even uit, iedereen stapt uit, het licht gaat aan en hij gaat wat anders rijden.
Toen opzoek naar de bus, ook dit ging makkelijk en na niet al te lang wachten reden we richting Rafina.
We reden een klein stukje snelweg en toen een aantal dorpen door. Overal zie je dat er veel gesloten is en huizen onbewoonbaar.
Rafina is een kleine echte havenplaats beetje groezelig en smoezelig.
Veel barretjes en restaurantjes en overal mannen op het terras. Die kerels hebben hier een heerlijk leven.
Ons hotel makkelijk gevonden, koffers weg en lekker aan de wandel.
's Avonds heerlijke vis gegeten met een soort spinazie. Weet iemand misschien wat het is? Het ziet eruit als grove spinazie en is super gezond,het groentenat is geneeskrachtig.

Dinsdag om 8u vertrokken we met de boot naar Andros.
Er stond bij het lossen en laden een klein grietje in uniform, die praatte heel de tijd op d'r fluit.
Oud, jong, wel of geen Griek iedereen moest luisteren. Ging iemand er tegen in, dan floot ze nog harder. En al die kerels luisterden haha

Na 2u waren we op Andros, ook hier makkelijk de bus gevonden.
Die wachtte even op nog een boot die aankwam.
Ondertussen kocht de chauffeur nog wat vis en dat werd zo in een zak bij z'n stoel bewaard. Op zich niet zo erg raar, die vissen lagen eerst gewoon op straat en gingen zo hup de zak in.
Ach met een wijntje proeft niemand dat.
Het was ongeveer een uur rijden. We kwamen door kleine dorpjes en langs schitterende baaien. Af en toe alleen plaats voor de bus, zo smal!

Eenmaal in Chora eerst lekker koffie gedronken en de weg gevraagd naar ons appartement. Gelukkig! 5 min. lopen.
Haha een half uur later waren we er. We moesten eerst een trap af, van veel treden, toen een stukje langs de zee, en toen weer flink omhoog met de rolkoffertjes.
Het is een klein complex met uitzicht op zee en het dorp, prachtig!
We zijn hier erg lui, het is zwemmen, lezen, wandelen, eten en drinken en weer naar bed.

Morgen gaan we richting Mykonos.

Ondertussen heeft het zeker een kwartier hard geregend! De lucht is weer blauw en alles bijna droog.

• 04 September 2014 - 15:26

Carla C.:

Hoi Joke en Piet

Wat een heerlijk avontuur...het Mama Mia gevoel..
    Lekker lui zijn, en genieten..
    groetjes carla

• 04 September 2014 - 16:15

Carlah:

Wat een leuke foto's, veel plezier hoor! Leuk dat blauw daar hè.

• 05 September 2014 - 14:33

Lia V:

Hoi snippies, heerlijk genieten van jullie reisverslag. Leuke reis weer. Veel plezier lfs van ons

• 06 September 2014 - 11:21

Lia M:

Hoi globetrotters, wat leuk dat jullie alles met OV doen.
    Even over de spinazie, in Zeeland heten ze lamsoren, lekker roerbakken met een uitje. Het heeft een beetje ziltige smaak, heerlijk bij vis. En geneeskrachtig natuurlijk ;-)
    Lekker genieten daar.
    Groetjes