naar Hurricane - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu naar Hurricane - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

naar Hurricane

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

20 September 2013 | Verenigde Staten, Harrisburg

Eerst nog wat vertellen over gisteren. Mevrouw vraagt waar we vandaan komen,dat is een paar keer per dag de aanloop voor een praatje. Oh zij was in Amsterdam geweest zo mooi en toen is ze op 1 dag naar Arnhem gefietst, het was zo vlak ze was er zo. Haha onze leeftijd of iets ouder en flink aan de maat. Misschien een leuke trip voor de fietsclub?

Vanmorgen had ik moeite met vertrekken het was er zo mooi!
We haalden nog wat boodschappen komen we een stel Canadezen uit San Diego tegen. Zo grappig we maakten ieder een heel ander rondje en dan kom je elkaar weer tegen.

Toen richting Zion. Het wordt saai maar het was weer zo mooi. Veel groener en heel ruig. In Utah is een hele andere sfeer. Het toont niet zo arm als Arizona. Maar het is wel flink heet.
In het Park werd ons erop gewezen dat we een escort door 1 tunnel nodig hadden. OK hoe gaat dat dan?
Briefje op de ruit,tevens betaalbewijs.
Er komt een man uit z'n hokje vlak voor de tunnel. Controleert alles en vertelt hoe het werkt.
We moesten 5 min wachten.De laatste auto vanaf de andere kant heeft een stokje bij zich dat geeft hij af. Pionnetje aan de kant "goeie reis" en wij midden op door de tunnel heen.
Leuk joh!
Met de bus zijn we naar het begin van een wandeling gebracht. Alleen de bustocht was al geweldig.Toen lekker gewandeld en veel eekhoorntjes gezien en zelfs herten.

Op naar de camping! Helaas,dit was de eerste die we niet konden vinden. Toen door naar St. George,gelukkig een prima plek.
Was ook nog raar in Utah gaat de klok 1u vooruit. Kwamen we ineens tegen achten aan.

Morgen gaan we naar Lake Mead. Daar blijven we tot maandag.

Jullie allemaal een fijn weekend!

• 21 September 2013 - 09:29

Carlah:

Het was toch al een wonder toch dat je overal zo naar toe rijdt zonder te zoeken op n ander werelddeel? Groetjes hoor!

• 21 September 2013 - 15:38

Carla C.:

Hallo Joke en Piet, ik geniet toch zo van jullie belevenissen. Heerlijk, ik smul er van.Zo beeldend hoe je het schrijft..nog veel plezier. groetjes Carla.C.

• 22 September 2013 - 09:57

Fietsclub Perkouw:

Hoi Joke, wat een gewelig idee voor de fietsclub! Ik heb de routeplanner even geraadpleegd, die geeft aan: Berkenwoude-Arnhem, 95, 8 km, reistijd per fiets 6, 24 uur. Als we dan om 7 uur vertrekken en voor het donker weer thuis willen zijn moeten we wel een beetje doorfietsen. We kunnen dan nog net een bakkie koffie doen EN een plasstop inlassen;-) Ik zoek vast een gaatje in m'n agenda!
    Groetjes, de secretaresse van de fietsclub.

• 22 September 2013 - 10:49

Oby Kuiper:

Hallo Joke en Piet,

Wat geniet ik van jullie verhalen, ik zie het helemaal voor me zo leuk geschreven.
    Ik ga morgen na twee weken weer werken en dan hebben jullie waarschijnlijk nog een paar dagen. Geniet en Joke ik zie je over anderhalve week maar daar moet je nog maar niet aan denken haha