Van de Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Lake Waukomis, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Van de Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Lake Waukomis, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Van de Grand Canyon naar Page

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

19 September 2013 | Verenigde Staten, Lake Waukomis

Vanmorgen vertrokken we al vroeg naar GC Via de 64 naar Dessert View. Onderweg even gestopt bij een uitkijktoren gezellig gekletst met een stel leuke mensen.weer verder en goed gekeken of we wild zagen. Nou het is om wild van te worden.....bijna niks!
Bij Dessert View genoten van het mooie uitzicht en toen weer verder.
Het gevaarlijkste dier in de GC is de Eekhoorn als je te dichtbij komt bijt hij en stikt van de vlooien en die krijg je er gelijk bij. Er moeten per dag 20 mensen behandeld worden. Dus vandaar de gevaarlijkste.

De volgende stop was Tuba City. De weg er heen was al heel bijzonder.Dit is de woestijn maar totaal anders dan van de week. Zanderig met een beetje planten en af een toe een hutje of een camper. Soms een paar bij elkaar. We hadden eerst niet door dat daar de Indianen wonen. Wat een armoede op die kale vlakte. Hier en daar stonden ze met marktkramen langs de weg met bijna niks. Wat meloenen, kleden, snuisterijen en dat was het wel. En overal die uitgestrekte vlakte. Dan ineens grote rotsen of zandbergen in verschillende kleuren. Ook bergen die horizontaal gestreept waren. Jammer dat we niet konden uitstappen!
Het was een heel afwisselende mooie rit. Het maakt op mij ook veel indruk als je bovenop de berg komt er kilometers lang asfalt zich voor je uitstrekt. Af en toe van moeten we helemaal daarheen? Ja, er is niks anders.

Tuba City heeft een handelspost en een museum waar we heen wilden!
De Handelspost is een supermarkt en een kunstnijverheid winkel. Leuk om te zien. Het museum ging over de geschiedenis van de Navajo Indianen.
Prachtig!
Verder richting Page. We moesten tanken, wij bij zo'n nederzetting eraf. We stonden al een tijdje te wachten, had de mevrouw voor ons een kapotte accu. Zij houdt 2 pompen bezet,niemand wordt er warm of koud van. En zij gaat het met een andere vrouw oplossen. Wij weg, want het was de enige plek waar we bij konden.

Rijden we weg ...een klap in de kastjes. Daar gebeurt nog weleens wat. We hebben sierlijk porselein en kristal in de inboedel hahaha stonden de glazen op de borden en niks kapot haha Kwaliteit!!!!

In Page volgende pomp, echt zo'n western ding. Oud en alles erop en eraan. Supermarkt, wasserij, stomerij, snackbar, koffiehoek en dan ook nog garage.
Piet raakte aan de praat met iemand uit New Mexico en die was met z'n gewone auto, omdat de benzineprijs zo hoog is, dat hij geen camper wil rijden.
Nou was de prijs daar bijna $1 lager dan van de week.

We kregen toch wel iets van wat voor camping zal dat hier zijn? Rijden,rijden,rijden door de stad en industriegebied. Een hele mooie oude hangbrug over. Weer een stuk de berg op, weer naar beneden.... Camping!
Ligt het in het Nationaal Park Glen Canyon aan een prachtig meer. Echt iets om te onthouden.We hadden een hele mooie zonsondergang.
Ook zo apart staat er een bordje 18.26u gaat de zon onder en dat klopt op de minuut.

Ik weet het even niet meer ik ga nog even lekker lezen.
We genieten volop ook van de laatste dagen. Morgen gaan we naar Hurricane via Zion NP.

Groetjes allemaal

Lia V:

Hoi snippies, prachtige foto's jullie laten ons meegenieten. Jammer van de dieren. Maar een soort pitbull eekhoorn is ook bijzonder haha.