laatste dag Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu laatste dag Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

laatste dag Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

24 September 2012 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer, maar nu vanuit de caravan in strak aangeharkt Duitsland.
We zijn eerst maar eens lekker lui geweest en zijn alles aan het herkauwen.
Ik ben zoveel vergeten te vertellen,maar dat komt wel in het echie.

De eerste dag is Esther 's avonds mee geweest.Eerst met z'n allen eten. Erg jammer deze keer was de slechtste. Daarna naar het Era theater.wwww.era-shanghai.com Een hele mooie acrobatenshow en aan het eind een bol waar motoren in reden.Eerst deurtje open motor erin,deurtje dicht en scheuren maar. Toen de volgende erbij. Dit ging zo door tot er 8 motoren in 2 lagen,rondjes reden.Heel spectaculair en eng.Je moet er niet aandenken dater een pech krijgt of gewoon te weinig benzine.
Esther is illegaal bij ons gebleven.Heel gezellig.
Voor Esther was het ook even leuk kletsen met andere nederlanders.

De andere dag zijn we naar de Bund gewandeld.Daar de sightseeing tunnel doorgewandeld. Tenminste dat dachten wij.We vonden het eerste stukje tunnel niet veel bijzonders en kwamen toen ineens bij een cabine op rails. Wij erin en toen zweefden we door de tunnel.Er waren hele mooie lichteffecten en op het laatst was het of je door de rivier werd gereden.
Toen lekker rond gewandeld in pudong.Het nieuwe zakencentrum.Ook de tvtoren toen bezocht.
Op straat, gewoon een kruispunt met stoplichten, lag papier met rijst erop te drogen.Wij maar denken dat je van rijst niet ziek kan worden.haha

,s Avonds met Esther bij een Duits restaurant schnitsel gegeten. Haha met chinezen in een tirolerjurk.Het was heerlijk!Alleen mijn buik moet weer erg aan het westerse eten wennnen.Alles is zo zwaar.

's Avonds hebben we een rondvaart over de Hangpu gemaakt. Aan de ene kant Pudong met alle torenflats en hypermodern. Aan de andere kant de oudestad met Koloniale gebouwen.En alles zo mooi verlicht.
In USA verspillen ze veel energie maar China spant in mijn beleving de kroon.
Toen voor het laatste nachtje met z'n drietjes naar het hotel.

De andere dag afscheid van Esther genomen. Dat blijft moeilijk. Maar 9 dec. is ze er weer.

Na een voorspoedige reis waren we woensdag rond middernacht weer thuis.

Het was een hele bijzondere reis waar we nog vaak aan terug zullen denken.

  • 24 September 2012 - 13:39

    Elke:

    Hai Joke en Piet!
    Klinkt als een mooie reis! Veel erg herkenbaar uit mijn eigen reis door China.
    Afscheid nemen lijkt me lastig, maar het is zo 9 december!
    Liefs,
    Elke

  • 24 September 2012 - 13:39

    Elke:

    Hai Joke en Piet!
    Klinkt als een mooie reis! Veel erg herkenbaar uit mijn eigen reis door China.
    Afscheid nemen lijkt me lastig, maar het is zo 9 december!
    Liefs,
    Elke

  • 24 September 2012 - 13:39

    Elke:

    Hai Joke en Piet!
    Klinkt als een mooie reis! Veel erg herkenbaar uit mijn eigen reis door China.
    Afscheid nemen lijkt me lastig, maar het is zo 9 december!
    Liefs,
    Elke

  • 24 September 2012 - 13:39

    Elke:

    sorry 3 keer! was niet de bedoeling, stomme computers op mn stage!

  • 24 September 2012 - 13:43

    Joke En Piet Snip:

    haha dat heb ik ook altijd, dan is het mijn leeftijd groetjes xxx

  • 24 September 2012 - 13:43

    Joke En Piet Snip:

    haha dat heb ik ook altijd, dan is het mijn leeftijd groetjes xxx

  • 24 September 2012 - 20:38

    Carla (Geervliet):

    Hoi Joke en Piet wat een belevenissen.
    Heerlijk dat jullie weer even met z'n drieën waren.
    Als jullie weer aan het werk zijn, zal de tijd snel gaan.
    En dan is het zo december, en is ze er weer.
    groetjes Carla
    De rest hoor ik inderdaad wel in het echie.

  • 24 September 2012 - 21:23

    Carlah:

    En nu lekker bijkomen! Groetjes hoor!

  • 25 September 2012 - 08:41

    Thea:

    Wat een belevenissen weer. Het is vast voor herhaling vatbaar. Maar kom maar gauw alle verhalen vertellen.En ja het is zo 9 december, kan Esther ook weer eens langs komen. Zien wij haar ook weer eens. haha

  • 25 September 2012 - 20:10

    Coby Kuiper:

    Weer welkom thuis. Ik las dat jullie erg genoten hebben, fijn.
    Nu weer aan het gewone leven wennen. Ik zie je binnenkort weer,
    groetjes Coby

  • 25 September 2012 - 20:10

    Coby Kuiper:

    Weer welkom thuis. Ik las dat jullie erg genoten hebben, fijn.
    Nu weer aan het gewone leven wennen. Ik zie je binnenkort weer,
    groetjes Coby

  • 27 September 2012 - 21:23

    Ria Van De Graaf:

    Hallo Joke en Piet,
    Welkom thuis, ik heb genoten van jullie belevenissen, geweldig.
    Afscheid is altijd moeilijk.
    groetjes Ria

  • 27 September 2012 - 21:23

    Ria Van De Graaf:

    Hallo Joke en Piet,
    Welkom thuis, ik heb genoten van jullie belevenissen, geweldig.
    Afscheid is altijd moeilijk.
    groetjes Ria

  • 28 September 2012 - 23:33

    Joke En Wijnand:

    Hallo joke en Piet, wij hebben het hele verslag gelezen, wij waren gelijk met jullie op vakantie, geweldig wat ' n mooie reis hebben jullie gemaakt, en samen met Esther ook hele
    Leuke dingen gedaan , ja het is altijd moeilijk om afscheid te nemen, maar Esther maakt het heel goed, leuk dat jullie dit hebben gedaan, en nog 2 maanden en dan is Esther weer terug,
    En dan wordt het weer lekker bijkletsen, succes en we spreken af , xx joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke en Piet

Wij zijn Piet en Joke en gaan op vakantie.

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 22878

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 23 September 2014

Athene en de Cycladen

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Van San Francisco naar Las Vegas

06 September 2012 - 20 September 2012

Hallo China

01 Oktober 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: