De Dierentuin van San Diego - Reisverslag uit Lincoln Acres, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu De Dierentuin van San Diego - Reisverslag uit Lincoln Acres, Verenigde Staten van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

De Dierentuin van San Diego

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

13 September 2013 | Verenigde Staten, Lincoln Acres

Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest.
Een spannende onderneming, want eest 15 min lopen naar de bus, met de bus mee,dan de tram en weer met de bus.
Nou het is wel anders hoor 's morgens om 8.45 in de bus met mensen die naar het werk gaan. Het valt op dat veel mensen geen tanden hebben. En er heel arm uitzien.
Maar we worden wel begroet en ze zijn heel behulpzaam.
Verder hebben we onderweg weer heel veel zwervers gezien. We hebben een vrouw op d'r kop in zo'n grote vuilcontainer zien graaien. Zonder handschoenen of andere bescherming. En later stond ze met d'r handen d'r haar uit haar gezicht te poetsen. Het gaat om blikjes en plastic flessen. We denken dat ze daar geld voor krijgen.

We hadden al tickets en konden zo de Dierentuin in. We hadden gehoord dat het een van de mooiste ter wereld is.
Nou daar sta je dan met je plattegrond in je hand. Het enige wat we konden verzinnen is overweldigend. Gelukkig draait bijna alles op vriendelijke vrijwilligers.Wij er een aangeklampt. Hij heeft ons wegwijs gemaakt en toen eerst met de bus mee. Zo kregen we een goeie indruk in ruim een half uur. En toen maar deel voor deel gaan kijken. Het hoogtepunt waren toch wel de panda's. Maar ook de ijsberen die zo dichtbij waren. Natuurlijk de apen en heel veel olifanten. Je moet even op San Diego Zoo kijken voor de liefhebbers.Het park ligt op een heuvel. Dus toen we boven waren gingen we met een kabelbaan over het park weer naar de ingang.
Oh ja, er waren twee rolbanen de heuvel op haha

Het ritje andersom lukte weer prima en we hadden in de laatste bus al een kennis van 's morgens. Haha in zo'n grote stad kom je iemand 2x tegen.
San Diego is de een na grootse stad van Californië 1.300.000 inw. LA is groter.

Op de camping is het nu 80% vol eerst misschien 30%.
Het is heel apart groot, groter, grootst. Veel feestverlichting en kampvuur.
Er is een hele gezellige sfeer. De camper kan ik nu makkelijk vinden,in ons rijtje staat een knots van een bus met een vlaggenmast van zo'n 3 m hoog. In top DE vlag en..... Rood,wit, blauw knipperlicht. Haha zo

We hebben al heel de reis prachtig weer 25gr met een lekker windje. 'S morgens is het grijs en in het begin dachten we dat wordt niks, maar om 11 u komt de zon door en is het heerlijk!

Ik zal wat naar jullie blazen.

Morgen gaan we de stad in.
Groetjes en een gezellig weekend

• 14 September 2013 - 10:06

Carlah:

Wat een leuke verhalen toch weer, groetjes hoor!

• 14 September 2013 - 13:45

LiaM:

Heerlijk weertje joh!!!
    We zijn jaloers, de vouwwagen zit nog dicht vanwege de regen.
    Welkom in NL.
    Veel plezier hè
    Groetjes Lia

• 14 September 2013 - 18:21

Carla C.:

Wat een leuk verhaal weer..ik geniet gewoon mee. En ga zeker even op de site van dierentuin kijken.
    Nog veel plezier, en vooral blijven schrijven. En natuurlijk ook een fijn weekend. groetjes Carla.C.

• 15 September 2013 - 14:13

Lia V:

Hoi snippies, weer een bijzondere dag voor jullie. Wat een schatjes die panda's ze zien eruit als grote kunuffels. Volgende keer gebitsprotheses meenemen verdien je zo je vakantie terug haha.
    Ik geniet met jullie mee. grt van Lia en de rest

• 15 September 2013 - 16:27

India:

Ahhh, wat schattig!
    Bedankt voor de mooie foto's én het filmpje. Zo lief, schattig hoe ze zit te smikkelen van de bamboe en die kleine dondersteen dan lekker wegloopt bij zijn moeder.
    Ik weet nu zéker: ik wil mijn lievelingsdier in het echt zien!
    Doei
    India

• 15 September 2013 - 21:12

Marja Keijser:

Ha Joke en Piet.
    Nou jullie hebben het geweldig. Ik heb alle verhaaltjes even opgeslagen en nu gelezen. Wat leuk allemaal. En dan de foto's ook geweldig. Ga maar lekker zo door met genieten en met ons mee te laten genieten. Nog bedankt voor jullie kaart, het was uiteraard de eerste en tot nu toe de enige (ha, ha).
    Veel plezier nog. Groetjes Leo en Marja.