Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

Naxos

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

16 September 2014 | Griekenland, Naxos

Vanaf m'n luie stoel aan het zwembad dit verslag.
Het is weer mooi weer!
Vrijdag zijn we we de rustige boot van Paros naar Naxos overgevaren. Volgens ma Flodder de beste rederij. Nou het best weet ik niet, maar wel de luxte!
Het bagage gedoe hebben we aardig onder de knie. Haha toen naar boven, ja hoor 2 roltrappen op. We kwamen toen bij een Ikea achtig restaurant. Alles prachtig, mooie grote ramen. Een goeie plek voor een espresso.
Na een tijdje gingen we aan de wandel, er zitten aardig wat winkels, een casino, geldautomaten, heel nostalgisch een rij telefoontoestellen!
Een fastfood restaurant, abnormaal groot. Dit was een verdieping, onze tijd was om.

De eerste indruk was dat Naxos grauwer is. De huizen zijn minder wit en fel blauw, maar het is wel groen.
De bus snel gevonden. De chauffeurs zijn niet behulpzaam. Piet laten zien waar we eruit moesten. Nou hij riep iets en Piet naar voren, maar ik dacht hij gaat er uit. Ik de kortste weg en je raadt het al.......Piet binnen en ik buiten haha
Ik op het raam kloppen, binnen paniek en ik werd door een geïrriteerde chauffeur weer binnen gelaten.
Op naar de volgende halte. Helaas nu reed hij door! Straf! Gelukkig was het een klein stukje terug.

We hebben een mooi appartement met een prachtig (privé)zwembad.
Met 5 min zijn we aan het strand en boulevard. Is erg gezellig.
We hebben een prachtige wandeling lans de kust gemaakt , maar helaas geen zeeschildpadden gezien.
Wel mooie blote mannen in allerlei uitvoeringen, met een aangeklede dikke Griekse in het midden haha

Ook hebben we hier een dag een Fiat Panda gehuurd. Helemaal leuk! In het begin tobben met de wegwijzers, maar ineens valt het Griekse kwartje.
We zijn door de bergen gereden 16 km is 45 min rijden. Prachtige plekken gezien. Terug langs de kust, maar dat was ook een hoge bergweg met prachtige uitzichten.

Vandaag lekker lui. Straks wandelen en eten. Daarna inpakken, morgen naar Santorini voor de laatste etappe.

We hebben 2 kleine koffertjes met veel te veel kleding. Altijd even tobben.

Groetjes allemaal

• 16 September 2014 - 17:41

Lia M:

Haha, goede actie joke!
    Veel plezier
    Groetjes Lia

• 16 September 2014 - 17:48

Carlah:

Leuk Santorini! Staat ook op ons lijstje.veel plezier hoor en fijn als jullie weer tegelijk in het vliegtuig zitten haha,groetjes hoor!

• 16 September 2014 - 18:49

Lia V:

Hey snippies, hihi waren jullie elkaar bijna kwijt. Spannend hoor. Have fun met de laatste etape. X

• 16 September 2014 - 19:11

De Zorkootjes:

Haha, leuke busactie, we liggen in een deuk. Jullie hebben samen toch wel een hoog Buurman en Buurman gehalte ;-) Smokkelwaar op Schiphol, chaos op een ferry, bijna alleenstaand in een bus. Je hoeft echt niet naar China om wat mee te maken!
    Veel plezier nog op Santorini, daar krijgen jullie vast en zeker weer genoeg Grieks gevoel, wiiter dan wiite huisjes en een blauwer dan blauwe zee.

• 16 September 2014 - 20:44

Joke:

Sorry Jolanda, buurman en buurvrouw

• 16 September 2014 - 20:55

Marja:

Leuk allemaal. Veel plezier nog de laatste daagjes en alvast een goede thuisreis.
    Groetjes Marja. Kali nigta

• 17 September 2014 - 08:43

Carla C.:

Hahaha ik zit hier even lekker te lachen op mijn draaikrukje. Jullie hebben nou ook nooit wat! Nog veel plezier..groetjes