De heenreis en Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu De heenreis en Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joke en Piet Snip - WaarBenJij.nu

De heenreis en Athene

Blijf op de hoogte en volg Joke en Piet

31 Augustus 2014 | Griekenland, Athene

Eindelijk was het zo ver. 's Nachts om 2u zijn we vanaf huis vertrokken.
Op het vliegveld werd mijn rugzak eruit gehaald. Vaak ben ik met een controle de klos. Na een tijdje was ik aan de beurt, tas weer door de scan, met z'n allen kijken en ja hoor "van wie is deze tas?"
Heeft u eenSCHaar bij u? Wat zegt u SCHaar! Nee ik heb geen schaar. Het lijkt op SCHaar. Nee sorry, ik heb geen schaar. Hij een beetje snuffelen en ik mocht verder.
Kom ik bij Piet zegt hij" in dat EHBO-tasje zit een schaar" haha hadden ze een crimineel aan boord.

We hadden vrij snel de koffers en toen op zoek naar de metro.
Kaartje gekocht en toen, welke? Waar gaat ie heen?
Grappig, we zaten met veel toeristen vroegen aan elkaar of we goed zaten en niemand wist het, maar bleef gewoon zitten. Na een aantal haltes was iedereen opgelucht " we zaten goed"
Ons hotel snel gevonden, midden in de oude stad.
Eerst op verkenning, leuke winkeltjes en zoveel terrassen. Erg oud en verwaarloosd vaak.
De mensen zijn heel vriendelijk en niet opdringerig.
Na een slapie op zoek naar een restaurant. Nou ja zoeken....je valt erover. Eerst gewandeld en toen heerlijk gegeten.

Gisteren ben ik ziek wakker geworden. Ik was aan de rees!
Piet heeft een paardenmiddel gehaald en 's middags gingen we naar de ambachten wijk. Winkels met opgestapelde rollen touw, stof, handgrepen, tuinslangen. Te veel om op te noemen maar ieder heeft z'n specialiteit.
De groentemarkt, altijd mooi!
De vleeshal even slikken, maar mooi. We stonden bij de lamskoppen te kijken en gelijk een ventje of we lamskoppen voor thuis willen. Haha
De vishal heb ik op Piet z'n aanraden overgeslagen.

Vandaag zijn we eerst naar het nieuwe Akropolis museum geweest. Alleen het gebouw is al prachtig.
Ik vond het heel bijzonder alles wat bewaard is van de tempels en hoe er nu replica's van gemaakt zijn en ook hoe op de berg alles gerestaureerd wordt.

Hierna zijn we de berg op geweest. Het is zo indrukwekkend hoe ze vroeger alles naar boven kregen en hoe de tempels gebouwd werden. Ook het uitzicht over de stad is adem benemend.

Hierna het rondje met de bus afgemaakt. Toen zagen we ook hele mooie gebouwen, maar ook veel armoede.

Al met al: Athene is prachtig!

  • 31 Augustus 2014 - 19:19

    Coby Kuiper:

    Ha, Joke en Piet. Athene staat ook op ons verlanglijstje. Leuk om jullie verhaal te lezen. Wij gaan morgen richting Porto. Veel plezier en ik blijf jullie volgen voor zover mogelijk ivm de bereikbaarheid

  • 31 Augustus 2014 - 21:12

    Jolanda:

    Joke aan de rees..... klinkt me bekend in de oren, 't zal toch niet waar zijn ;-(

    Veel plezier!
    Jolanda

  • 31 Augustus 2014 - 22:10

    Carla C.:

    Hallo Joke en Piet
    Leuk om jullie verslag van de eerste dagen te lezen...ach je aan de rees..
    Dat is ook niet zo lekker op je vakantie..
    Ons weekend was top!
    Nog veel plezier..
    groetjes Carla

  • 01 September 2014 - 00:20

    Marja Keijser:

    Ha Joke en pIet. Leuk weer zo'n reisverslag. Ik had je nog willen berichten maar helaas...vergeten. Dus bij deze: heel veel plezier en genieten
    .

  • 01 September 2014 - 07:59

    Esther:

    Haha mam, je bent ook een kleine smokkelaar ook ;)veel plezier!

  • 04 September 2014 - 07:20

    Lia M:

    Hoi joke en piet,
    Oeps, Ik was helemaal jullie weblog vergeten.
    Leuk om weer te lezen hoe het gaat. Hopelijk ben je weer helemaal goed.
    Heel veel plezier.
    Groetjes jan en Lia

  • 04 September 2014 - 15:04

    Lia V:

    Hoi Joke en Piet, beetje late reactie. Ik zie het al voor me "nee hoor ik heb geen schaar". Wel vervelend de rees maar ik hoop dat je er niet te lang last van hebt gehad. Veel plezier verder grt Peter en Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Athene en de Cycladen

Samen op stap, met rugzak en 2 kleine koffertjes

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Santorini

17 September 2014

Santorini de aankomst

16 September 2014

Naxos

12 September 2014

Paros

08 September 2014

Mykonos
Joke en Piet

Wij zijn Piet en Joke en gaan op vakantie.

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 22836

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 23 September 2014

Athene en de Cycladen

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Van San Francisco naar Las Vegas

06 September 2012 - 20 September 2012

Hallo China

01 Oktober 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: